ville i købe hende

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
HeidiM
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 47
Tilmeldt: lør 5. jan 2013 13:31

ville i købe hende

Indlæg af HeidiM »

Hej Mutterne.

Så har jeg dette spørgsmål, ville i anskaffe et hun marsvin på 3 mdr der allerede har haft en et kuld unger.
Mvh Heidi

Gizmo
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 271
Tilmeldt: fre 20. feb 2009 15:13
Geografisk sted: Solbjerg - ved Århus
Kontakt:

Re: ville i købe hende

Indlæg af Gizmo »

Det vil være virkelig svært for for et hunmarsvin at nå at have haft et kuld unger hvis hun er 3 mdr...
3 mdr er ca. 12 uger, en drægtighed er 10 uger og hvis hun efterfølgende har passet ungerne i 4 uger skulle hun jo have været drægtig 2 uger inden hun blev født - det ville være alligevel være en overraskelse! :lol:
Men til spørgsmålet om at købe en hun der har haft unger alt for tidligt vil jeg sige at det kommer meget an på hvad årsagen var, jeg ville selvfølgelig ikke støtte en opdrætter der bevist parrede små unger, men uheld kan jo ske, og hvis hun ellers lige var det jeg manglede kunne jeg godt finde på det.
Jeg har ofte fået internatmarsvin i pleje der har været drægtige og meget små og unge, de plejer at blive fine marsvin alligevel..

Brugeravatar
frederik1970
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 2. jun 2011 15:32
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: ville i købe hende

Indlæg af frederik1970 »

Hej Heidi... :-)
Tror bestemt at det beror på en misforståelse ... :-)

Tak for besøget ...

Hilsen
Frederik.

HeidiM
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 47
Tilmeldt: lør 5. jan 2013 13:31

Re: ville i købe hende

Indlæg af HeidiM »

Det var desværre ingen misforståelse, hun har fået tre unger.

Selv tak, glæder mig til at få Mokka hjem:-)

Mvh Heidi

Gizmo
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 271
Tilmeldt: fre 20. feb 2009 15:13
Geografisk sted: Solbjerg - ved Århus
Kontakt:

Re: ville i købe hende

Indlæg af Gizmo »

Der må jo være nogen der ikke kan regne - hun er da noget af et mirakel hvis hun er blevet drægtig inden hun er overhovedet er født..

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: ville i købe hende

Indlæg af Lina »

enig med gizmo - alderen kan simpelthen ikke være rigtig.

Hvis vi nu er large og siger at hun blev kønsmoden tidligt, og så er rætti large og siger at det blev hun som 3 ugers (mod normalt ca. 4 uger).
En drægtighed varer 10 uger, så lægges det til alderen, hvor hun som minimum først kunne blive drægtig, så er vi oppe på 13 uger gammel.... altså lige lidt over 3 mdr gammel. Og hvis ungerne har fået lov at gå ved hende i 4 uger (som er norm/kotyme), så er vi oppe på 17 uger = lidt over 4 mdr, og i realiteten nok tættest på 5 mdr.
Hvis sælger fastholder alderen på hende som 3 mdr NU, så har vedkommende som minimum ikke haft styr på datoerne... og min næste tanke er så, at hvis der er så lidt styr på det - er der så en risiko for at du måske osse har fået hende hjem med 'bonus'.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar