Spørgsmål om parring

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Spørgsmål om parring

Indlæg af Cavies »

Da jeg ikke har haft så mange kuld, ved jeg ikke så meget om det.
Altså jeg ved selvfølgelig at man skal bruge en han og en hun som så skal hygge sig sammen :lol:
Jeg ved at hannen slutter af med at sætte en prop i hunnen. Hvorfor det? Er det for at holde på indholdet eller for at andre hanner ikke skal kunne komme til?
Jeg har en hun som blev parret igår. Hun pev meget under sidste parring og har pevet siden når hun laver pølser. Jeg kan ikke se nogen slimprop. Men her til morgen prøvede jeg at kigge igen og så kom der en masse sperm ud af hende. Har jeg nu fået ødelagt parringen?
Hvor længe skal slimproppen normalt sidde?
Nina Nielsen
Billede

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: Spørgsmål om parring

Indlæg af Annetten »

Hvorvidt proppen bliver sat for at holde andre hanner væk, ved jeg ikke. Tænker det er for at holde spermen inde for at sikre befrugtning. Det er ikke hos alle mine hunner jeg har kunnet se en slimprop, så tænker at den er faldet ud hurtigt. Og mine hunner er altid blevet drætige ved første parring.

Hvis den først er forsvundet her til morgen, så tror jeg ikke du skal være nervøs for at hun ikke er blevet befrugtet. Han sender jo rigtig mange sædceller afsted, så mon ikke et par stykker har fundet vej.

Ellers lyder det da rigtig spændende. Er det din skinny der er blevet parret?

Cavies
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 500
Tilmeldt: man 3. okt 2011 11:10

Re: Spørgsmål om parring

Indlæg af Cavies »

Ja det er Stella der er parret 1 time efter jeg havde hentet hannen. Men kunne godt se om morgenen at hun var i brunst
Nina Nielsen
Billede

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Spørgsmål om parring

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Som Annette skriver, hvis der løber sæd ud af hende, så er der rigeligt til at hun nok er drægtig :)
Billede

Besvar