Slim

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
pjet30
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 29. dec 2011 18:32
Geografisk sted: Søborg

Slim

Indlæg af pjet30 »

Åh hvor jeg synes det er svært... Jeg har fået mig en ekstra lille mutte-pige. Da jeg købte hende for 1┬¢ måned siden, fik jeg at vide, at hun var ca 8 uger.
For et par uger siden fandt jeg så ud af at hun er drægtig. Jeg ved derfor ikke hvor langt henne hun er, men hun er meget stor og jeg kan mærke rigtig meget liv i maven. Min dyrlæge siger hun er meget lille/ung men at hun nok skal klare det.
Så langt så godt...
Jeg har nu opdaget, at hun har noget slim bagi.... er det normalt? Er det en slimprop som hos mennesker? Og er det mon ved at være lige oppe over?
Jeg har prøvet at mærke om hun skulle være åben men jeg synes det er svært...
Hjælp :hug

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Slim

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Marsvin har ikke en slimprop, men det vi kalder en voksprop, fordi den er helt hård. I hanmarsvinets sæd er der noget, som danner en hård prop efter parringen. Hvis en han har ramt ved siden af, kan man nogen gange se det i pelsen som noget meget hårdt, der minder lidt om silikonelim, og som næsten ikke er til at få væk.
Det lyder til, at din hun snart skal føde. Jeg plejer at mærke på bækkenet lige over marsvinets tissekone. Der mødes to knogler, det samme sted, som en kvindes skamben. De to knogler sidder normalt helt tæt, men de begynder at fjerne sig fra hinanden før fødslen. Det kan de begynde på, så tidligt som to uger før fødslen, men det kan også gå meget hurtigt lige til sidst, så man tror der er længe til, og så har hun pludselig født, medens man var i bad :)
Held og lykke med din hun. De fleste klarer den :hug
Billede

pjet30
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 10
Tilmeldt: tors 29. dec 2011 18:32
Geografisk sted: Søborg

Re: Slim

Indlæg af pjet30 »

Tak for svar :hug

Du havde ret - hun fødte i går :hjerte 3 små babyer men kun den ene overlevede :(

Besvar