Hvad dælern gør jeg lige galt??

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
LenePi
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1287
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 13:12
Geografisk sted: Bække, Jylland.
Kontakt:

Hvad dælern gør jeg lige galt??

Indlæg af LenePi »

Mine dyr gider bare ikk blive drægtige :doubt: ... Det første gang nogensinde jeg oplever det at der bare sker NADA! Har feks. en hun der har gået med han i 5 mdr. uden noget resultat.
Kan det måske være fordi de er såh fede, at de ikk gider "humse"? :lol:
Venlig hilsen Lene.
Billede
Mutter er ikk bare kæledyr, men en Livsstil.

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Hvad dælern gør jeg lige galt??

Indlæg af Mysteries »

Der kan være mange årsager til at du oplever infertilitet i din bestand: fedme er da helt klart en mulighed, og øger jo også risikoen for drægtighedssyge gevaldigt, men også alt der kan sænke den generelle sundhedstilstand hos dyrene kan medvirke: stress, dårlig hygiejne, ikke optimal fodring. Jeg siger ikke det er tilfældet hos dig, men det er værd at tænke over om der er noget der er anderledes end det plejer, sådan at dyrene ikke har overskud til reproduktion. Ovariecyster hos hunnerne er også en mulighed, så du kan prøve at mærke dem igennem for det.
Christina

Ravnagers
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 79
Tilmeldt: fre 22. jun 2012 14:30
Geografisk sted: Helsingør
Kontakt:

Re: Hvad dælern gør jeg lige galt??

Indlæg af Ravnagers »

Jeg har lidt af det samme problem med min han, han er simpelthen så mild mod de små damer at han generelt set er længe om at gøre dem drægtige, end min anden han f.eks er :)
Susan

Besvar