Grødbaby

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Grødbaby

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

I hvert fald så er han i dag begyndt at hyle efter mig, fordi han vil have mad, og som du beskriver overfalde sprøjten, og ikke give slip når den skal fyldes. Det er stadig ikke mere end et par ml han spiser, før han bodstavelig talt drejer rundt og vender måsen til :lol: , men han har da taget et par gram mere på, selvom der er længere mellem fodringerne om natten. Jeg sørger for, at der hele tiden er nyt hø, så han kan udvælge de strå der er lettest for ham at spise her i oplæringsfasen. Så må vi se hvordan det går med at overtage spisningen selv.
Billede

Farm-Holt
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1527
Tilmeldt: tors 2. apr 2009 14:44
Geografisk sted: Vamdrup/Kolding
Kontakt:

Re: Grødbaby

Indlæg af Farm-Holt »

X'er for den lille fyr...
Maria -Bidt af en gnaver ;-)

www.farm-holt.dk

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Grødbaby

Indlæg af alatind »

Årh hvor dejligt at han tager på... så længe han tager på, så er det godt... og hvis han ellers er rask og ikke fejler noget, så vil det sandsynligvis bare gå den rigtige vej nu vægtmæssigt.... værre er det at se dem tage på men at de så har tabt det igen til næste fodring/vejning, så de sådan set kun fik nok mad til at holde vægten.

Du må nok indstille dig på at han skal fodres med grød til han er omkring 4 uger og måske lidt mere, alt efter hans vægt. De største unger jeg har håndfodret, og som også fik mælk hos deres mor, vænnede jeg først fra da de var omkring 4 uger, hvor mormut jo også oftest vænner sine unger fra.
Og jeg tror ikke det varer længe før han kan rumme mere end 2 ml ad gangen :) nu er han jo ved at få smag for sagerne, og i og med han tager på nu, så har han også mere energi end bare til at holde sig selv kørende, så han skal nok blive noget af en håndfuld i løbet af de næste dage :lol: ...jeg har nogle gange måtte have gang i to sprøjter ad gangen, så jeg med den ene hånd kunne give ungen og med den anden hånd fylde næste sprøjte... ja, det er ikke nemt, men man lærer at sno sig for husfredens skyld..haha..

Prøv at stille en skål grød i buret til natten, og se om han ikke har fået et par gram på af det til morgenvejningen :)
Hilsen Line Tind

Besvar