Hjælp til regning

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Lisa

Hjælp til regning

Indlæg af Lisa »

Sidst jeg ventede unger var der en rar sjæl der regnede ud hvornår ca, Sif ville nedkomme :-)
Måske jeg kunne få lidt hjælp igen? :)
Hun havde drengebesøg fra d. 26/3 til d. 13/4.. Jeg kan mærke ungerne bokse rundt derinde nu :D Og er ligeså utålmodig som sidste gang....

Hun går sammen med 2 piger fra hendes sidste kuld, skal jeg skille hende fra dem?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hjælp til regning

Indlæg af Lina »

fra d. 2 - 24 juni.. plus minus et par dage - der er en datoberegner på min hjemmeside under kuld, som beregner på 68 dages drægtighed.

Og hvis hun enes fint og stressfrit med de to andre, så må de gerne blive sammen.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Lisa

Re: Hjælp til regning

Indlæg af Lisa »

Fantastisk :) Mange tak for svar.... Og tak for tippet om datoberegner på din hjemmeside, den vil jeg helt sikkert benytte mig af en anden gang..
God søndag

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Hjælp til regning

Indlæg af alatind »

Jeg gør altid det at jeg bare regner ti uger frem, da en hun går drægtig i 68-72 dage (og 70 dage er ti uger)...dvs. hvis jeg sætter hun til han en onsdag i uge 10, så forventer jeg bebser fra onsdag i uge 20, nemt og bekvemt udregnet :D
Hunnen kan så føde fra dag 68, hvilket så betyder at hun kan føde fra om mandagen i uge 20.

Det bedste er jo selvfølgelig at jeg ser dem parre, for så har jeg den præcise dag at regne efter :wink:
Hilsen Line Tind

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Hjælp til regning

Indlæg af Perlas »

jeg bruger os 70 dage, og der har bare hændt 1 gang at ungerne er kommet før de 70 dage (af de tilfælder jeg ved sikkert når hunnen blev dræktig, selvsagt) ...
Tine
Billede

Lisa

Re: Hjælp til regning

Indlæg af Lisa »

alatind skrev:Jeg gør altid det at jeg bare regner ti uger frem, da en hun går drægtig i 68-72 dage (og 70 dage er ti uger)...dvs. hvis jeg sætter hun til han en onsdag i uge 10, så forventer jeg bebser fra onsdag i uge 20, nemt og bekvemt udregnet :D
Hunnen kan så føde fra dag 68, hvilket så betyder at hun kan føde fra om mandagen i uge 20.

Det bedste er jo selvfølgelig at jeg ser dem parre, for så har jeg den præcise dag at regne efter :wink:
Super tak for svar :) Godt tip...

Ja jeg sad også og overvejede om jeg skulle fatte min kalender og så begynde at tælle 72 dage frem fra begge datoer, så måtte termin jo være mellem der plus/ minus... Men der måtte findes en nemmere metode :) Så mange tak

Besvar