Er det mon på tide?

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Lisa

Er det mon på tide?

Indlæg af Lisa »

Jeg fik et kuld unger den 19 jan.. 2 hunner og 1 han unge.. Han vejer 265 g nu.. Mor og søstre er meget irriteret på ham, bider efter ham og jagter ham væk... Han brummer meget og gør kur til dem..
Er det ved at være tid til han skal væk? Jeg ved det er mindst 300g før de flytter...

Jeg ser faktisk ikke at Sif giver dem lov til at die længere.. Og at hun trækker sig fra dem.. Fx : Sover hun i det andet hus end dem, eller uden for husene.. Og er heller ikke belg for at sætte dem lidt på plads, hvis de fylder for meget ved maden..
Den største pige vejer 270 g og den mindste 220..
Men mor bliver vel også træt af dem på et tidspunkt?

von_fancy

Re: Er det mon på tide?

Indlæg af von_fancy »

Lad ham blive. Han er jo kun lidt over 3 uger gammel og når han endnu ikke har rundet 300g. ville jeg lade ham gå.
Brummen og gøren kur er en del af det at vokse op. Så længe han ikke hænger på nakken af hunnerne så ville jeg ikke være bekymret når han samtidig er under 300g.

Det er naturligt at moren vænner dem af med at die når de er omkring 3 uger så vidt jeg husker, så det er der ikke noget underligt i. Men ja, hun bliver også træt af dem på et tidspunkt hehe..

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Er det mon på tide?

Indlæg af alatind »

enig med von fancy..ungerne bør blive hos deres mor ifølge foreskrevne retningslinier, også selvom mormut ikke er en puslenussemor...der er stor forskel på muttemødre :wink:
Hilsen Line Tind

Lisa

Re: Er det mon på tide?

Indlæg af Lisa »

Tak for svar :) Preben bliver hos mor og søstre lidt endnu.. Jeg kan næsten heller ikke nænne han skulle tages fra nu... Eller nogen sinde... Meeen det skal han jo snart.

Houmann

Re: Er det mon på tide?

Indlæg af Houmann »

Helt enig, lad ham blive hos mor, til han er 4 uger og har rundet 300 gr.

Besvar