Overmoden

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
den glade gulerod

Overmoden

Indlæg af den glade gulerod »

Jeg har en pige der er drægtig, og hun burde have født. er bange for at hun dør med ungerne i mavsen, hun er meget stor og åben begge steder, vurdere at hun er i risiko zonen. Hendes appetit er dog stadig god. Mit spørgsmål er om man kan gøre noget for at få fødslen igang?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Overmoden

Indlæg af Lina »

hvorfor burde hun have født?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Re: Overmoden

Indlæg af von_fancy »

Du kan jo ikke vide om hun reelt "burde have født" med mindre du regner ud fra dagen hun blev parret eller sidste dag hun gik med hannen.

Jeg ville blot give hende fred og ro, så længe hun er normalt aktiv og spiser/drikker som normalt.

den glade gulerod

Re: Overmoden

Indlæg af den glade gulerod »

Hun skulle være kommet d.29/11 så hun er jo helt sikkert blevet sent drægtig, men hendes og at mærke ungernes str. og så fornemmeren siger mig at de skal ud meget snart. Har en gang før mistet en mut på den måde, så er bekymret. Hun spiser og drikker men er den sidste uge blevet meget stille, og også så stor at hun knap kan gå..

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Overmoden

Indlæg af Miss Sofie »

Hvor åben er hun?
Sofie
Billede

den glade gulerod

Re: Overmoden

Indlæg af den glade gulerod »

Fuldt åben, og har været over en uge. Kan det være at ungerne er for store til at komme ud? eller vil hun gå i fødsel alligevel og så bare dø når de ikke kan komme ud?

von_fancy

Re: Overmoden

Indlæg af von_fancy »

Hun vil på et eller andet tidspunkt gå i fødsel uanset hvor store eller små ungerne er.
Det er normalt nogle bliver mere stille når de bliver højdrægtige, klart det tager jo energi at slæbe enormt korpus rundt..

Hvornår blev hun taget fra hannen - eller mærket drægtig?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Overmoden

Indlæg af Lina »

hvad er den sidste dato hun var med hannen?

Du kan reelt set ikke regne med at hun er over tid, før hun er gået over den dato + 10 uger.

Så længe hun spiser skal du absolut ikke blive kreativ. Såfremt du får tvunget en fødsel igang, og hun så ikke er åben nok i fødekanal/bækken - så kan du kysse både hun og unger farvel.
Man giver efter min mening kun og kun ve-fremkaldende hvis en fødsel er gået i stå.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

den glade gulerod

Re: Overmoden

Indlæg af den glade gulerod »

Holder faktisk ikke styr på hvornår jeg tager hannen fra :shock: burde jeg nok.. jeg må jo bare se tiden an.. Men det er ca. 5 uger siden at jeg mærkede de første spæde livs tegn i maven på hende.

von sortfod

Re: Overmoden

Indlæg af von sortfod »

Ja det er altid en god ting og vide hvornår de er taget fra for så kan man lettere regne en dato ud for hvornår de senest kan nedkomme og derved pejle sig ind på om noget kan være galt.

Men som de andre skriver, så vil jeg også være tålmodig så længe hun spiser og er som hun skal være.

den glade gulerod

Re: Overmoden

Indlæg af den glade gulerod »

Ok.. Tak for jeres svar :D

Brugeravatar
Marsvin
Administrator
Administrator
Indlæg: 4891
Tilmeldt: man 19. jan 2004 12:58
Geografisk sted: Albertslund
Kontakt:

Re: Overmoden

Indlæg af Marsvin »

Jeg plejer at kunne mærke ungerne allerede når de er 3 uger henne. Så tag en dyb indånding eller flere og væbn dig med lidt tålmodighed. Ungerne kommer når de er klar til det :twisted: :twisted: :twisted:
Venlig hilsen

Johnny Ramm - Tidligere @marsvin.dk opdræt af Abyssinier
Over-Gnaverhjernen ;-)
OverAdmin & Ejer af Forum.

http://mutterne.dk
admin@mutterne.dk

Alle mine Abyssinere er efter rene Sydamerikanske linier. Alle der er født her, er danske mutter ;-)
Billede

Myrina

Re: Overmoden

Indlæg af Myrina »

Når jeg sætter til han, slår jeg et kryds i kalenderen med hunnens navn 65 dage ud i fremtiden, for absolut seneste tidspunkt for at blive skilt fra hannen.

Hvis de ikke er så gode til at enes, så tager jeg hannen fra når jeg kan mærke unger ellers lader jeg dem gå sammen.

den glade gulerod

Re: Overmoden

Indlæg af den glade gulerod »

Så fødte damen :D 5 skønne bebser :D den ene desværre død ved fødslen.

Tobiasmor

Re: Overmoden

Indlæg af Tobiasmor »

Nuhr det var godt, vi glæder os til at se :pics

Besvar