Lige født og meget blod

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Alwildas

Lige født og meget blod

Indlæg af Alwildas »

Min teddy hun har lige født, to store unger. Jeg tror hun lige havde pakket dem ud, da jeg kom derover, de var stadigvæk våde og havde blod på sig. Jeg synes der er mere blod i buret end der plejer at være efter en fødsel, Og mormut er ret smurt ind i blod bagtil. Men hun trisser rundt, spiser mad og grønt, så hun virker til at have det okay.

Men igen jeg ved jo heller ikke om hun er færdig med at føde, jeg kan ikke mærke flere unger i maven. Jeg er lige gået derfra, for at give hende fred, men jeg går over og kigger igen lige om lidt.

En anden ting er så ungerne, den ene er super frisk, den anden lidt mere dvask.

(Og Laura det er ikke fordi jeg ikke tror på hvad du siger, skulle bare lige af med mine bekymringer....)

Jeg elsker unger, men jeg hader fødsler.

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Lige født og meget blod

Indlæg af Kjelin »

Hvis hun er frisk og der ikke siver blod ud af hende, så lad hende blot ordne sig selv :)
Nogle er rigtig dygtige til at gøre både buret og sig selv helt rene, andre er knap så gode.
Hvis der i aften stadig er meget beskidt, kan du dog sagtens lige fjerne det værste og give hende en håndfuld rene, tørre spåner.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Alwildas

Re: Lige født og meget blod

Indlæg af Alwildas »

Har lige været derovre igen, og ungerne diede. Jeg tog mormut og tørrede hende bagtil, der var lidt blod, men jeg tror det er okay. Men der bliver tjekket sådan ca 20 gange endnu i aften....

Tobiasmor

Re: Lige født og meget blod

Indlæg af Tobiasmor »

Tillykke med de små. :D

Krydser lige fingre for at alt er som det skal være :wink:

Alwildas

Re: Lige født og meget blod

Indlæg af Alwildas »

Tak, hun er holdt helt op med at bløde. Nu håber jeg bare drengen også klare den, størrelses mæssigt er han fin.

von4kløver

Re: Lige født og meget blod

Indlæg af von4kløver »

Jeg glæder mig til at se de to julebebser :D

Besvar