Hjælp min lille han, er en pige og muligvis drætig

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
millemille

Hjælp min lille han, er en pige og muligvis drætig

Indlæg af millemille »

Håber nogen kan hjælpe.

Jeg har tre Marsvin alle tre unge Hanner, troet jeg i hvert faldet ind til i dag.
Jeg kontrol vejer mine marsvin en gang om ugen. og i dag til min store overraskelse have min lille Adrian, taget hele 100g på i løbet af en uge. Han er tre måneder og vejer 612g.
Han er købt hos en opdrætter, så var sikker på det var en lille han som forskrevet.

Nu har jeg undersøgt på internettet, hvordan man kan se om det er hanner eller hunner, og i mine øjne er Adrian altså en lille hun, som muligvis er drætig alt alt for ung.

Der er ingen tvivl om hun skal til lægen som det første på mandag, og hun er taget fra sine brødre.

Men denne vente tid er bare lang... Er der noget som helst man kan gøre for den lille gris ?

Den bekymreret Marsvine mor

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hjælp min lille han, er en pige og muligvis drætig

Indlæg af Lina »

Nope, ikke andet end at krydse fingre for at alt går godt.
Som oftest går fødslerne uden de store problemer, og er den lille plut ellers sund og rask, og får god mad, så er ods ikke så ringe endda.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Møffemor
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 123
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 18:16

Re: Hjælp min lille han, er en pige og muligvis drætig

Indlæg af Møffemor »

Vil nu lige sige at en unge godt kan tage 100g på på en uge,så det er der ikke noget unormalt i,men det er godt du har taget den fra indtil du er sikker :wink:

Tobiasmor

Re: Hjælp min lille han, er en pige og muligvis drætig

Indlæg af Tobiasmor »

Måske der bor en opdrætter nær dig som kan hjælpe dig med at kønsbestemme dine 3 mutter, så du kan være sikker på hvilket køn de har ?

Selvfølgelig kan man godt se en del fra internettet men nogle gange kan det være rart at have nogle kyndige øjne på.

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Hjælp min lille han, er en pige og muligvis drætig

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Eller prøv at tage et billede, og sæt det ind her. Som allerede skrevet, er vægtforøgelsen ikke usædvanlig, men tre måneder gammel burde man tydeligt kunne se, om det er en han. Krydser fingre for at alt går godt, hvis det viser sig, at være en pige, og trist hvis det er tilfældet, når nu du netop gik tl en opdrætter, for at være på den sikre side :(
Billede

Besvar