Endelig kom de :D Tjekke køn?

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Annie90

Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Annie90 »

Ja for en times tid siden, da jeg sad i sofaen hørte jeg små lyde fra buret bag mig. Da jeg kigger derind, er den første unge på vej ud og i løbet af kort tid er der kommet 4 små lækre unger. Den mindste vejer 88 gr. og den største 111 gr. Mormut klarede det så fint og var hurtig til at pakke dem ud.

Det er mit første kuld og jeg er lidt i tvivl om det med kønnene, vil jeg allerede nu kunne se forskel?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Lina »

tillykke med dem - og ja, man kan allerede med det samme tjekke for køn og se hvad der er hvad :)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annie90

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Annie90 »

Er der er sted, hvor man kan finde et godt billede af forskellen? For jeg synes det var lidt svært, da jeg fik min hun som unge :oops:

bimsemor

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af bimsemor »

Jeg ved at Von Sortfod har en artikel på hendes hjemmeside : http://www.von-sortfod.dk/artikel_draegtighed.aspx
Håber det er ok at henvise til denne??? :?: , men her er det tydeligt at se forskellen :)

Annie90

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Annie90 »

Nu har jeg prøvet, at tjekke køn på dem. Og jeg kan ikke rigtig se, hvad der er, hvad :oops: Så jeg må hellere prøve igen i morgen.

von sortfod

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af von sortfod »

bimsemor skrev:Jeg ved at Von Sortfod har en artikel på hendes hjemmeside : http://www.von-sortfod.dk/artikel_draegtighed.aspx
Håber det er ok at henvise til denne??? :?: , men her er det tydeligt at se forskellen :)
helt ok :D

Myrina

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Myrina »

Annie90 skrev:Nu har jeg prøvet, at tjekke køn på dem. Og jeg kan ikke rigtig se, hvad der er, hvad :oops: Så jeg må hellere prøve igen i morgen.
Tillykke med dem, husk at vise os billeder :mrgreen:
Det kan også være noget småtteri, at se på. Det bliver lettere når de bliver lidt større. Det kommer når du har mere øvelse :D

lobar85

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af lobar85 »

tillykke med dem :) yeah billeder? :)

ved hannen er det ligesom en hævet prik og hunnen et y..
du kan evt google billeder af kønsbestemmelse?
kan huske jeg fandt en god side, men kan ik huske hvad den hed..
men jeg synes det var ret nemt at se forskel på han og hun, og det var samme dag de blev født.. hunnen har ligesom et Y, her var det meget tydeligt

von4kløver

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af von4kløver »

Kjelin herinde fra har også nogle ret gode billeder til kønsbestemmelse, dem brugte jeg meget i starten :)

Dueholms

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Dueholms »

måske en opdrætter i nærheden af dig kunne hjælpe dig videre?

Annie90

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Annie90 »

Ja nu er jeg ved at være godt på den. Jeg har googlet og googlet og også fundet mange gode billeder af, hvordan forskellen er, men jeg er simpelthen sådan i tvivl om jeg har kønsbestemt dem korrekt. Og de bliver 4 uger på søndag, så eventuelle hanner skal jo gerne tages fra. Og vægtmæssigt nærmer de sig også med hastige skridt de 300 gram. Tror I at dyrhandleren kan være behjælpelig eller vil det være ligeså usikkert som min egen vudering?

Hvis der evt. sidder en opdrætter omkring Holstebro, som måske kan hjælpe så vil jeg også sætte stor pris på det. Og jeg kører gerne for det.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Lina »

jeg ville nok ikke turde forlade mig på dyrehandleren... der er rigtigt mange af dem der styrer nada.. desværre...

prøv det her:
læg din finger på tværs af mavsen... lige over kønsdelene. Pres fingeren 'nedad'.. sådan lidt skråt 'under' kønsdelene'
Hvis der popper en lille dims op - så har du fundet en diller.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annie90

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Annie90 »

Lina skrev:jeg ville nok ikke turde forlade mig på dyrehandleren... der er rigtigt mange af dem der styrer nada.. desværre...

prøv det her:
læg din finger på tværs af mavsen... lige over kønsdelene. Pres fingeren 'nedad'.. sådan lidt skråt 'under' kønsdelene'
Hvis der popper en lille dims op - så har du fundet en diller.
Det vil jeg lige prøve :) Umiddelbart tror jeg nemlig, at det er to hanner og to hunner.

Annie90

Re: Endelig kom de :D Tjekke køn?

Indlæg af Annie90 »

Nu har jeg forsøgt mig endnu engang og faktisk tror jeg at det er tre hanner og en enkelt hun.
Jeg har brugt disse billeder til hjælp. http://www.ryom-johansen.dk/konsbestemmelse.htm (jeg håber at det er okay at linke)

Besvar