tilvænning?

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
lobar85

tilvænning?

Indlæg af lobar85 »

Min lille pige, har fåer unger alt for tidligt, ved en stor ups fejl, men nåh, hun fik unger igår.
en han og hun. Han vejede 95 og hun 93 g igår.

Jeg tænkte på om det er okay, at jeg allerede nu, tager dem lidt op sammen med moren selvf og sidder og snakker med dem, så de vænner sig til mig, eller om det er for tidligt.. det er ikke ret lang tid af gangen jeg vil snakke med dem, bare en 10 min måske?
men ved ik om det er for meget for dem, når de er så små endnu?

cavies

Re: tilvænning?

Indlæg af cavies »

Du kan sagtens tage dem op nu, kort tid af gangen. Enten alle på en gang eller 1 unge af gangen, så du ikke fjerne begge unger fra moderen på samme tid.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: tilvænning?

Indlæg af Lina »

Nej du kan sagtens håndtere ungerne helt fra start. Og at tage både mor og unger med ind i sofaen eller noget, det er helt fint - for så er mooooar jo med dem.
Det går osse fint at håndtere ungerne solo, men her skal det være i max et par minutter af gangen - så savner de nemlig mor.
Jeg gør typisk det at jeg bliver stående ved buret. piller en unge op, dikker et øjeblik, og sætter ned igen. Så kan man holde det på et tidsrum hvor baby ikke når at blive utryg og savne mor - og det kan man så snildt gøre flere gange om dagen.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: tilvænning?

Indlæg af alatind »

helt enig med lina...ti minutter er for lang tid alene fra mor, og det vil du også opleve når du tager en unge op alene, for den vil meget sandsynligvis meget hurtigt begynde at kalde på mor.
Men sammen med mor går det en del bedre :wink:
Hilsen Line Tind

lobar85

Re: tilvænning?

Indlæg af lobar85 »

jeg har lige haft dem op for at veje dem.. og det er mor der kalder på dem med det samme..
jeg tænkte også mest på at tage dem op samlet..selvom det blir interessant at holde styr på dem, vidste bare ik om det ku blive for meget for dem så tidligt.

hvor meget kan de tabe sig? inden de tager på igen..
de har begge tabt præcis 2 g hver

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: tilvænning?

Indlæg af Lina »

Det er meget forskelligt hvor meget de taber sig.. men efter 2-3 dage, så skal du bare kunne se en vægtstigning igen.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar