Mataya har født, men...

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Lunte

Mataya har født, men...

Indlæg af Lunte »

Jeg ved ikke om den er placeret rigtigt, ellers må den rykkes :)

Mataya har i nat født 4 skønne små bebser, men selvfølgelig har hun gjort det på sin trone, nemlig i skinnyhulen :?
Jeg har set hende ligge kort med bebserne, og der er godt proppet med både hende og 4 bebser derinde, for bebserne blir jo derinde pga tryghed...

Men så tænker jeg, hun kan jo ikke die dem derinde, ihvertfald ikke 2 samtidig som hvis de "sad i det fri", så jeg tænker, skal jeg tage skinnyhulen fra dem og sætte ungerne under broen?

De går jo 2 hunner og en kastrat sammen, og Fåret render og brummer af ungerne og vrikker mås, men umiddelbart gør han dem ikke noget.
Afrodite tror jeg heller ikk gør dem noget andet hun vist gravede lidt på dem tidligere, tror det var fordi hun ville derind og de fyldte det hele...

Men, skal jeg tage Mataya og unger helt fra, eller skal jeg bare tage skinnyhulen fra dem og sætte ungerne under broen?
Evt hvis jeg skal tage dem helt fra kunne jeg stadig tage hulen fra og give hende broen i det nye bur..

Nogen råd?

Cougar

Re: Mataya har født, men...

Indlæg af Cougar »

Jeg ville tage dem helt fra og give dem broen.

Så har hun ro og fred til hendes unger og jeg ved ikke helt hvad jeg mener omkring sådan en skinnyhule - tænker, at det godt kunne gå galt inde i sådan en?

von sortfod

Re: Mataya har født, men...

Indlæg af von sortfod »

Jeg har en skinny hun med 3 skinny unger samt 1 skinnybærer hun med 3 unger der går sammen, og de deler til sammen 1 skinny hule. Uden problemer.

Så det behøver skam ikke og være noget problem, heller ikke at hun har født i den. Jeg vil tro en bro eller hus er værre da en skinny hule trods alt er blød og varm.

Jeg kan kun set det som et problem hvis en af de andre voksne hele tiden forsøger og stjæle hulen eller mase sig ind i den også. Men ellers ikke

Lunte

Re: Mataya har født, men...

Indlæg af Lunte »

Mataya er dronning over skinnyhulen, så ingen får lov til og tage den :lol:

Fåret brummer bare af ungerne, og Afrodite har jeg kun set en gang forsøge og komme i hulen, men uden held da Mataya kom til rescue :)

Besvar