Små unger

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Alwildas

Små unger

Indlæg af Alwildas »

De er født i dag, og er ret små, min vægt er selvfølgelig gået i stykker, så det er bare et skøn, men ca en 50-60 gram. Skal jeg blande mig og give dem lidt ekstra mælkeerstatning?

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Små unger

Indlæg af Kjelin »

ikke endnu, hvis alle unger er så små og det ikke er fordi der er en eller flere store der skubber de små væk. Så jeg ville jeg lige afvente om de ikke finder patten. Hvis du begynder på at fodre dem allerede nu, vil de jo slet ikke have interesse i deres mors mælk, og den er specielt vigtig pga antistoffer. Hvis det ikke ligner de dier, så prøv hellere at tage mor op på dit skød og sæt ungerne til patterne.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Små unger

Indlæg af Kjelin »

Det er forresten vigtigt at du får vejet dem nu, så du kan holde øje med om de taber sig og om du derfor bør give ekstra tilskud.
Det er meget normalt at de fra fødslen og så et døgn frem taber sig lidt, men er det meget eller begynder de ikke derefter at tage på, skal de have tilskud.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Alwildas

Re: Små unger

Indlæg af Alwildas »

Har fået fat i en vægt, og den jeg synes var lille, var slet ikke så lille, men 70 gram. De to andre noget større.

Besvar