HJÆLP - Fødsel igang??

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Miss Sofie »

Birgitte K skrev:Ringede til dyrlægen og han sagde han ikke havde noget som helst forstand på marsvin, så han kunne ikke hjælpe mig :evil:
Jeg kunne så prøve at ringe til en anden, og der er en times kørsel op til aalborg, hvor jeg så skulle komme op.
Han sagde bare at hvis der stadig ikke er sket noget den næste time, så måtte jeg køre op til ham......
Synes godt nok det er en lang køretur med hende :(
Hvis det er Dyrehospitalet Hobrovej eller Aalborg Dyrehospital, der har vagten her i weekenden, vil mutten være i meget gode hænder!
Jeg krydser mine fingre og vil råde dig til at køre til Aalborg med hende.
Better safe than sorry..
Kæmpe kram!
Sofie
Billede

Birgitte K

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Birgitte K »

Hun virker ikke helt udkørt. Men er godt nok noget nervøs for hende.

Og som du siger, hvis jeg venter en time endnu, så går der også tre kvarter en time før jeg er der.

Birgitte K

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Birgitte K »

Miss Sofie skrev:
Birgitte K skrev:Ringede til dyrlægen og han sagde han ikke havde noget som helst forstand på marsvin, så han kunne ikke hjælpe mig :evil:
Jeg kunne så prøve at ringe til en anden, og der er en times kørsel op til aalborg, hvor jeg så skulle komme op.
Han sagde bare at hvis der stadig ikke er sket noget den næste time, så måtte jeg køre op til ham......
Synes godt nok det er en lang køretur med hende :(
Hvis det er Dyrehospitalet Hobrovej eller Aalborg Dyrehospital, der har vagten her i weekenden, vil mutten være i meget gode hænder!
Jeg krydser mine fingre og vil råde dig til at køre til Aalborg med hende.
Better safe than sorry..
Kæmpe kram!
Det er dyrehospitalet Hobrovej - en der hedder Thomas Larsen

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Miss Sofie »

Birgitte K skrev:
Miss Sofie skrev:
Birgitte K skrev:Ringede til dyrlægen og han sagde han ikke havde noget som helst forstand på marsvin, så han kunne ikke hjælpe mig :evil:
Jeg kunne så prøve at ringe til en anden, og der er en times kørsel op til aalborg, hvor jeg så skulle komme op.
Han sagde bare at hvis der stadig ikke er sket noget den næste time, så måtte jeg køre op til ham......
Synes godt nok det er en lang køretur med hende :(
Hvis det er Dyrehospitalet Hobrovej eller Aalborg Dyrehospital, der har vagten her i weekenden, vil mutten være i meget gode hænder!
Jeg krydser mine fingre og vil råde dig til at køre til Aalborg med hende.
Better safe than sorry..
Kæmpe kram!
Det er dyrehospitalet Hobrovej - en der hedder Thomas Larsen
Du er heldig - Thomas er FANTASTISK :D
Vi bruger aldrig andre end Hobrovejens hverken til katten, rotterne eller mutterne.
Thomas er ejer af Dyrehospitalet Hobrovej og er MEGET mutte-kompetent :mrgreen:
Sofie
Billede

Birgitte K

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Birgitte K »

Det var også ham, min lokale dyrlæge vagt henviste til. At jeg skulle håber at det var ham der havde vagten. Så det er så heldigt.
Det er bare ærgerligt at det ligger så langt væk :(

Men jeg ringer til ham nu.... har det ikke godt med at vente længere :(

Og så må jeg køre i en time, desværre:(

Birgitte K

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Birgitte K »

Så er jeg kommet hjem fra dyrlægen.......

Men triste triste nyheder :cry:
Maxine blev aflivet :cry: :cry:

Hun sad og spiste hele vejen derop, og virkede frisk under omstændighederne.....
Men hun havde blødt meget og hun var ikke meget åben. Han scannede hende, og det viste sig at der var to kæmpe unger (hun havde taget 400 g på) og der var ikke liv i nogen af dem. Så enten skulle han lave et kejsersnit, hvor han ikke var sikker på at hun ville overleve det og hun måtte ikke bruges til avl bagefter. Eller også skulle jeg tage hende med hjem og se om hun kunne abortere naturlig, hvor der var stor risiko for at hun ville få livmoderforgiftning... eller udvikle drægtighedssyge.'
Så han ville anbefale at ende hendes dage nu istedet for hun måske skulle igennem noget meget smertefuldt....

Hold op, det var ikke lige det jeg havde regnet med. Jeg har kun haft hende i halvanden måned, men er helt færdig :cry: :cry:

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Ups »

Det var sørme en trist udgang :( Kæmpe krammer til dig
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Ren

Re: HJÆLP - Fødsel igang??

Indlæg af Ren »

:cry:

Besvar