Hvor længe før fødsel? (mærke liv)

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Annie90

Hvor længe før fødsel? (mærke liv)

Indlæg af Annie90 »

Ja jeg frygter jo desværre, at min lille dame på 3 måneder er drægtig :(
Hun bliver mere og mere rund om mavsen og jeg har derfor forsigtigt prøvet at mærke på hendes mave, men jeg er ikke helt sikker på, hvordan det skal mærkes, hvis der er unger. Dog synes jeg, at der er ├®t eller andet derinde.

Jeg har regnet mig frem til at, hvis hun ├®r er drægtig kan jeg forvente, at hun tidligst føder om et par dage og senest sidst i juli/først i august. Det er taget ud fra, at hun nok tidligst kan være blevet drægtig, da hun var 4 uger og senest den dag jeg fik hende hjem. Jeg tvivler dog meget på, at det allerede har været da hun blev 4 uger, for da jeg fik hende hjem, 8 uger gammel, vejede hun kun 320 gr. Og der er ingen risiko for, at det er senere end den dag jeg fik hende hjem, da hende og min han kun har fået lov til at hilse på hinanden gennem tremmerne.

Men, hvis jeg nu går udfra at hun ca. skal nedkomme i midten eller slutningen af juli, hvornår vil jeg så ca. kunne mærke liv derinde? Og dermed være helt sikker på, at hun er drægtig? Hvis det er tilfældet selvfølgelig. Jeg krydser dog fingre for at det ikke er.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hvor længe før fødsel? (mærke liv)

Indlæg af Lina »

omkring en måned før fødsel vil du kunne mærke spark derindefra.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annie90

Re: Hvor længe før fødsel? (mærke liv)

Indlæg af Annie90 »

Så burde jeg snart kunne mærke noget derinde. Men umiddelbart tænker jeg lidt, at hun jo burde have taget mere på, hvis hun er drægtig? Eller er det først til sidst at vægten kommer på?

Hun har taget godt 150 gr. på. Og det er på ca. 3 uger.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hvor længe før fødsel? (mærke liv)

Indlæg af Lina »

ik nødvendigvis

hvis vi tager mit seneste kuld, hvor hun havde 3 unger i maven (hvor kun 1 overlevede) - der havde hun dælme heller ik taget mere på end 150-200g. Til gengæld er hun så skind og ben nu efter fødslen.. overlevende unge vejede 120g og de to andre var heller ik pyttesmå. Så ungerne har ganske enkelt tæret på hende indefra.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Annie90

Re: Hvor længe før fødsel? (mærke liv)

Indlæg af Annie90 »

Det håber jeg virkelig ikke, at der er tilfældet her, for det tror jeg ikke, at hun kan klare. Hun er i forvejen et bette nips. Det vil under ingen omstændigheder være godt til hende, hvis hun er drægtig. :(

Hvis det viser sig, at hun er drægtig, kan man så tage ungerne fra, når hun føder og så flaske dem op? Så hun på den måde hurtigt kan komme sig og ikke skal bruge energi på at fodre på dem.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hvor længe før fødsel? (mærke liv)

Indlæg af Lina »

jeg ville ikke.. det er ik så nemt at flaske unger op, og det forringer deres overlevelseschancer ganske gevaldigt.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar