Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Stenild

Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Stenild »

Nu mødte der mig et forførdeligt sørgeligt synd her til morgen, fandt 5 smukke unger ligge døde ude i Jackies bur. De var ikke helt pakket ud af det der slim, så de nok blevet kvalt :cry: De var flotte og store, så de var i hvertfald ikke dødsfødte.
Men nu opfører Jackie sig mærkeligt, hun løber hele tiden hen og sætte sig der hvor ungerne lå, og virker sådan lidt forvirret og trist.
Så ville høre om nogle har prøvet noget lignende? Og om I eventuelt har noget som kan gøre min lille Jackie lidt gladere. Kan virkelig ikke bære at se hende sådan, det så trist :cry:

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Isa/De La Creme »

Ja det er set før at marsvine mødre bliver deprimerede efter et tabt kuld. Nogen vælger at parre med det samme igen,- andre bare selskab. Men uanset hvad skal hun sammen med nogen der kan ruske hende ud af sørgmodigheden.
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Stenild

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Stenild »

Hun går sammen med en anden hun, har hun gjort al den tid jeg har haft hende. Ved bare ikke helt om jeg tør at parre hende igen nu :cry: Er bange for at det samme sker igen, og for at miste min lille Jackie, hvis nu noget andet går galt ):

jjogab

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af jjogab »

har du skiftet buret endnu? jeg tænker bare lugten måske ...

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Lina »

hvis man ser logisk på det, så har hendes krop og instinkter forberedt sig på unger - og nu er der ingen - så kroppen må være knaldforvirret osse.

Jeg ville nok snildt ku finde på at smide hende til han igen... hvis hendes vægt ellers er fin. Dynamikken mellem han og hun er jo altså anderledes end hun + hun, og hun har heller ikke unger at føde på. Så hvis jeg vurderede at vægten var ok, og at jeg ikke syntes det funkede supergodt med en veninde - så ville jeg gå efter en tur mere med han.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Stenild

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Stenild »

Ja har skiftet buret (: Gjorde jeg med det samme, og lagde græs ned til hende og nyt mad så der intet var.
Kan godt være jeg smider hende til en han om nogle dage, synes lige hun skal falde lidt til ro. Hun virker lidt smadret (klart nok) og lidt tynd i det. Så nu har jeg sat et stort transport bur ned i det andet bur og lukket Jackie derind. Så går min Jaguar og Fanta i det store bur, så de kan snuse og se hinanden. Men Jackie virkede som om hun havde brug for lidt fred, så tænkte det var bedst at gøre det sådan, så har hun også maden for sig selv. Håber virkelig hun bliver lidt gladere snart, har rendt ude ved dem hele dagen.

Stenild

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Stenild »

Jackie døde her til morgen :cry: Kom ud for at kigge, også lå hun ned og var helt kold. Kunne se at hun stadig var lidt i live, så skyndte mig ned for at hente mine ting også ville jeg have kørt hende til dyrlægen. Men fem minutter efter at jeg havde flyttet hende til transportkassen, så var hun død :cry:
Havde slet ikke set noget ved hende igår, ikke udover at hun var lidt træt og trist, men det jo ikke så mærkeligt når man har født 5 unger og mistet dem.
Så det bare rigtig sørgeligt det hele :cry:

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af alatind »

:( hvor sørgeligt...
Hilsen Line Tind

Birken

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Birken »

Øv hvor trist :(

Brugeravatar
Mabitha
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 309
Tilmeldt: tors 1. apr 2010 21:18
Geografisk sted: København NV

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Mabitha »

Åh nej!! :( Må både unger og mor hvile i fred!
Du får et stort knus herfra!!
Mvh Maja, Arkimedes, Ella og Sorte :D

Nikoline

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Nikoline »

Åh, nej..
Det var godt nok trist :(
RIP lille mut!

Stenild

Re: Kan et hun marsvin sørge efter at have mistede sine unger?

Indlæg af Stenild »

Tak allesammen, var ude og begrave både mor og unger :cry: Det bare så trist, havde bare ikke troet at det ville ske for nogle af mine dyr. :( :cry:

Besvar