Lugter underligt

Spørgsmål og svar om drægtighed, marsvineunger, fødsler m.m.
Ønsker du at vise dine nye unger frem eller fortælle om dem, så benyt "Præsentation og billeder af unger".

Redaktør: Redaktører

Besvar
Ren

Lugter underligt

Indlæg af Ren »

Var acetonelugten ikke et tegn på begyndende drægtighedssyge?
Caramel lugter meget underligt lige pludselig - ret så det strammer i næsen.
Hun har taget 10gram på siden i går, og i går var hun helt vild efter sit græs og hun skriger gerne med i madkoret lige nu.
Hun har 37,6, så feber har hun ikke.
Hun har været i dårligere humør de sidste dage og har som skrevet i sygdomstråden meget store kirtler/knuder under "armhulerne".
Ville i vente og se tiden an i en times tid - eller tage direkte til dr. dyr med det samme?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Lugter underligt

Indlæg af Lina »

jeg ville stryge ud af døren.. den med lugten, det er nok en dead giveaway på ketose :-|
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Ren

Re: Lugter underligt

Indlæg af Ren »

Var faktisk ude af døren 15 minutter efter jeg havde skrevet, så har slet ikke nået at se dit svar Lina :)
Dyrlægen synes også hun lugtede meget mærkeligt og det kunne nemt være drægtighedssyge. Hun var temmelig utryg og meget stille.
Så hun fik et skud binyrabarkhormon og så skal hun have mere druesukker.
Dyrlægen fandt også et ordentligt sår på tungen, som var forholdvis frisk og slet ikke begyndt at hele endnu. Hvor det så end stammer fra aner vi ikke. Hun snakkede dog noget om, at det kunne være pga. drægtighedssygen. Men ømt var det helt sikkert.
Kiggede på buret da jeg kom hjem, og det lugtede rigtig slemt. Og Caramel lugtede sjovt nok ikke så slemt som hun havde gjort før. Så buret fik en rengøring og sprøjt på hendes sovested. Så må jeg holde øje med om det kommer igen.
Hun har spist græs og mælkebøtter med stor fornøjelse, men hun er også lidt ved siden af sig selv. Hun har ikke spist helt op (ok - hun fik så også mere end hun plejer) og ligger nu og troner lige op og ned af resten af bunken.
Hun kiggede også meget rundt da hun stod på skranken mens jeg betalte. Og hun har bidt tremmer til de andre siden vi kom hjem =D>
Så lige nu hedder det bare: krydse, krydse, krydse!

Og så glemte jeg selvfølgelig at få dyrlægen til at mærke på de underlige knuder hun har under forbenene #-o
Vi havde mere travlt med at snakke om hvordan jeg skulle pleje hende, og dumme mig kom først i tanke om det da jeg var kommet hjem :(
Men nu må det vente til bebsierne er kommet. Hun skal ikke ud af huset igen før hun har født.

tira

Re: Lugter underligt

Indlæg af tira »

jeg kommer til at tænke på min trylle nu du siger sår på tungen og drægtighedssyge.
trylle fik nemlig både drægtighedssyge og noget der lignede et brandsår på tungen.
hun havde intet fået som kunne give hende sår, så dr. dyr og jeg (og marianne som jeg havde hevet med),
var meget uforstående overfor hvad det var kommet af.
vi fandt aldrig ud af det.
det jeg syntes er interessant er det sår som din pige også har. hun spiser heldigvis, det gjorde trylle ikke.

krydser for lille pige xxx

Ren

Re: Lugter underligt

Indlæg af Ren »

Hun spiser så kun græs og mælkebøtter frivilligt. Alt andet skal tvinges i hende :(

tira

Re: Lugter underligt

Indlæg af tira »

du kan tro jeg x'er for hende.
det er sådan en pokkers sygdom :(

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Lugter underligt

Indlæg af Lina »

at hun bare spiser noget frivilligt er positivt.. og det er heller ikke så energikrævende at spise - så bare ud med røven i vejret og hent :-)

Kom til at tænke på om knuderne måskens ku være hævede lymfekirtler.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Ren

Re: Lugter underligt

Indlæg af Ren »

Det satser jeg på.
De føles heller ikke som de kræftknuder min gamle Silver havde. De her er meget solide, flytter sig ikke og hun bliver halv mopset på mig når jeg mærker for meget på dem. Kræftknuder kan man jo nærmest dreje om på den anden side af kræet uden at de siger noget til det.
Men hun er vist gået i seng igen. Hun synes det er møøøøøeeej hårdt at være drægtig.
Men hvis hun virkelig har gået med han i den tid, som sælger først sagde og vi antager hun er parret på dag 1, så er hun omkring dag 65 (jeg har valgt at antage at hun blev parret en tirsdag, for det var den dag jeg hentede hende). Så nu synes jeg godt hun kan tage og spytte ud og få det bedre!

Nikoline

Re: Lugter underligt

Indlæg af Nikoline »

Kryder, krydser, krydser!

Besvar