Tika - hvem ellers :)

Til præsentation af nye indkøbte mutter
Besvar
Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Tika - hvem ellers :)

Indlæg af Maria Voigt »

I julen var mutterne på besøg hos søde Heidi M, som passede rigtig godt på dem, mens jeg var i Jylland hos familien. De har rejst og flyttet mange gange sammen med mig i løbet af sidste år, så det var en fantastisk følelse, at kunne sende dem på ferie så tæt på, hvor vi bor, og ikke mindst hos en som går så meget op i dyrenes velfærd - tusind tak, Heidi :hug

Da den gamle Janus jo desværre ikke kom med hjem igen, manglede Carlo en burven. Heidis tre hunner havde lidt problemer med at finde harmonien, så Heidi foreslog at lade den stride af hendes hunner, Tika, prøve at gå med Carlo. Succes! Men da jeg havde skrevet på en af Sofies formidlingsmutter og ventede på endeligt svar, så var Tika til at starte med kun til låns. Men det går så fint, og da mutten jeg havde skrevet på nu er blevet reserveret, er vi blevet enige om, at Tika bliver boende hos Carlo :) Det mest fantastiske er, at Heidis to hunner nu virkelig har fundet hinanden og der er så vidt jeg har forstået også kommet en dejlig ro i det hele taget \:D/

Hun er absolut den mindste i min lille flok, men hun er super skøn og sjov. Hun holder meget af, at udforske hele køkkenet og lægger sig gerne godt til rette, hvis hun finder noget blødt at ligge på. Carlo er blevet lidt yngre af sind efter hun flyttede ind, og han er tydeligt mere afslappet, så nu håber vi at de kan nyde en god tid sammen (Tika fylder et år omkring det tidspunkt, hvor Carlo fylder 3).

Her er lidt billeder af Tika - eller Spilopsyllus, som jeg også kalder hende (Spilopsyllus cuniculi; "kanin loppen" - hun flyttede ind under en rimelig intensiv eksamenslæsning i bl.a. parasitologi, og så hopper hun konsekvent over løbegårdsindhegningen, som en lille kanin :wink: )

Billede


Billede


"T" for Tika - hehe :wink:
Billede
Mange hilsener,
Maria Voigt

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Tika - hvem ellers :)

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Hun ligner en spilopmager på det første billede :hjerte
Det er jo perfekt med sådan enløsning, når både Carlo og de tre piger er tilfredse :) tillykke med hende.
Billede

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Tika - hvem ellers :)

Indlæg af Eva »

Hun ser sørme også fræk ud, hæ, hæ. Godt med en løsning som alle grisene trives med, tillykke med det.

Besvar