Mød Kalle og Krølle

Til præsentation af nye indkøbte mutter
Besvar
Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Mød Kalle og Krølle

Indlæg af Louise9460 »

Egentlig var det bestemt ikke planen, at jeg skulle have flere marsvin lige nu og her... men så var jeg på besøg hos en opdrætter og forelskede mig hovedkulds i to små "krøller"... og da jeg så oven i købet også fik tilbud om at købe dem, ja så blev fristelsen for stor, og det endte med, at begge krøltoppe flyttede med mig hjem. :oops:

De er SÅ kære begge to - ligner små nuttede får, synes jeg. :hjerte

Cavy Cat's Kalle Junior (i daglig tale bare Kalle):

Billede

Billede

Billede

Cavy Cat's U Can Heart You (i daglig tale Krølle):

Billede

Billede

Billede

De er så skønne begge to og er allerede faldet rigtig godt til. :)

SigneKK
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 76
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 12:03
Geografisk sted: Odense C

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af SigneKK »

Hvor er de bare søde! Er helt vild med Kalles sorte hovede i kontrast til de hvide krøller. Han ligner faktisk et lille får - på den gode måde! :D
Kender alt for godt det med at have besluttet sig for ikke at skulle have flere marsvin - jeg har selv 2 hunner og 1 han, men nu er jeg lige faldet pladask for en han mere, så nu henter vi Bassils nye ven i weekenden ;)

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af Louise9460 »

Tak. :) Jeg kunne heller ikke stå for det "fårede" udtryk... :wink:

Og så må jeg også erkende, at krøllerne har et helt fantastisk temperament. De er utroligt rolige og milde.

Det bliver spændende med ny ven til Bassil. Så må du huske at vise billeder. :wink:

HeidiM
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 47
Tilmeldt: lør 5. jan 2013 13:31

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af HeidiM »

Hvor er de bare skønne:)
Tillykke med dem:)
Mvh heidi

SigneKK
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 76
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 12:03
Geografisk sted: Odense C

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af SigneKK »

Det lyder dejligt! Utroligt der sådan an være forskel på racernes temperament. måske man skulle anskaffe sig en krølle næste gang :D
Det gør det! glæder mig allerede - skal nok smide nogle billeder op af den lille mutte! :)

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af Louise9460 »

Ja, jeg synes også, det er pudsigt, at der kan være så stor forskel på temperament, alt efter race.

Men der er jo også stor forskel på individerne og deres personligheder. Ikke to af mine marsvin er ens. :)

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Stort tillykke med de to små krøller :) De er vildt nuttede :hjerte
Billede

Maria Voigt
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 206
Tilmeldt: tors 7. apr 2011 22:10
Geografisk sted: København N

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af Maria Voigt »

Nåååerh :hjerte

Jeg kan huske dengang Gertie havde et par krøller. En texel hun og en satin merino han. Da hunnen var drægtig blev hun meget stor, og fik øgenavnet "badebolden", som siden (desværre) hang ved :wink: Hun var så sød og en virkelig nem mut.
Min første avlshan var faktisk efter satin merinoen og en lækker teddy-dame. Chester (resultatet) fik godt nok en lidt sjov frisure, men en skøn blød pels og det dejligste temperament :)

Tillykke med badebold... Øh, fårene :wink:
Mange hilsener,
Maria Voigt

Brugeravatar
Miss Sofie
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 2514
Tilmeldt: fre 26. sep 2008 09:42
Geografisk sted: Lillevorde, Aalborg
Kontakt:

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af Miss Sofie »

Åh Kalle Junior :hjerte
Kan huske da hans far, Kalle Kulmule, kom til verden.
Og da han så selv blev far, og Annbritt skrev meget glad til mig, at der var kommet en Kalle Junior.
Han har bare et helt specielt udtryk :hjerte
Sofie
Billede

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: Mød Kalle og Krølle

Indlæg af Louise9460 »

Tak for de søde ord. :)

Jeg er stadig vildt forelsket i mine krøller... selv om Kalle gav mig en ordentlig forskrækkelse her til morgen!! :shock:

Jeg var lige stået op og kommer til at se på Kalle... hvis pels er fuldstændig smurt ind i noget rødt. HVAD???!!! Åh nej... :shock: :shock: :shock:

Mig hen og fiske ├®t stk. modvillig Kalle ud af buret, og rode rundt i hans pels for at finde såret. Og mens jeg så står der og roder ham febrilsk i krøllerne uden at kunne finde noget som helst, slår det mig... RØDBEDESAFT!!! :lol:

Jeg havde fuldstændig glemt at tænke på, at alle mutterne fik rødbeder i deres grøntmenu i går... og der sad jeg så med en meget forurettet Kalle med rodet pels. UPS!! :oops: Ak ja, sådan kan det gå... men når enden er god, er alting jo godt. Og hellere rødbedesaft i pelsen end en skade. :wink:

Besvar