Fusse og Freja...

Til præsentation af nye indkøbte mutter
Besvar
von_fancy

Fusse og Freja...

Indlæg af von_fancy »

Ja indkøbt er de to vel, for sølle 100 kr...

Jeg faldt over en annonce på dba med en 5 årig kastrat og hans 3 årige dame inkl. bur, som skulle væk pga. "pladsmangel".
Lagde egentlig ikke noget specielt i den, men så så at en evt. køber havde spurgt om hunnen havde fået kuld før da de avlede lidt derhjemme, og sælger svarede at hun var 3 år og aldrig havde fået kuld - men hun kunne jo sagtens så der var frit slag.... Der tænkte jeg sådan lidt :doubt:
Nå ja, de kostede kun 100 kr. og der fulgte bur med, så jeg fik arrangeret en chauffør til Skanderborg efter mutterne..
Det er to fine dyr, noget flommede (men det har sine årsager...) med rigtig dårligt holdte kløer, især på kastraten hvis kløer kroger og var rigtig lange med masser af hård hud på poterne. Damens var også lange men dog bedre holdte.
Kastraten har desuden en stor talgknude og kom hjem med en ordentlig knude af spåner, hår og vist sperm knudret sammen til en HÅRD knude under halsen der tydeligt gjorde ondt (den fjernede jeg med det samme så skånsomt som muligt - det tog sin tid). MEN ud over det er de to dejlige dyr.
Sælger var ærlig og fortalte at hun (datteren) havde mistet interessen og det var derfor de skulle sælges. Så det er jo fair nok..

Nu til billeder (meget dårlige billeder da jeg ikke havde mit sædvanlige kamera med hjem)...

Kastraten, Fusse
Billede Billede

Damen, Freja
Billede Billede

Buret de kom med
Billede

Og så nok årsagen til de er noget flommede..... Nok det værste KORNfoder jeg længe har set
Billede

De er installeret i deres bur med masser af (ordentlig) mad, hø og ellers ro nu... Og jaja velkommen så I to.... :D

von4kløver

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af von4kløver »

Tror du ikke de gamle ejere har taget fejl af marsvinefoder og hønsefoder?? :twisted: :lol:

Godt at du har plads til sådan et par!! Så bliver der da ikke avlet hensynsløst på hende.........

Brugeravatar
Ups
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1324
Tilmeldt: tirs 23. sep 2008 20:02
Geografisk sted: Viborg Kommune
Kontakt:

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af Ups »

De er da superfine :D Super at du kunne få plads til dem =D> Og ja foderet er skod - sådan noget jams fulgte også med Frode og Orla :shock: de var også flommede og trælse at se til, men de er fine i dag :)
Sagde Nanna
Mutternes ærbødige slave

Tobiasmor

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af Tobiasmor »

Der er de jo, dejligt at du havde mulighed for at hente dem :wink:

Det ser da ud som et ok bur med masser af plads til de to.

Håber de trods deres efterhånden noget høje alder får nogle gode år hos dig hvor der er ordnede marsvineforhold :D

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Tillykke med dem, og tillykke til de to svin, som ikke længere skal æde hønsefoder :roll:
Billede

von_fancy

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af von_fancy »

Skræmmende nok er det en "gnaverblanding til sunde raske gnavere" fra Crisco :?

Ja de er rigtig fine begge to og super nysgerrige især kastraten. De bor midlertidigt i deres bur, de skal selvfølgelig introduceres til mine pensionister med tiden, men skal lige have overvejet hvilket/hvilke bure og sådan..
Plads til dem, tjo.. Har jo skåret lidt ned/skærer stadig ned, men synes der skal være plads til sådan et par.. :)

von4kløver

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af von4kløver »

von_fancy skrev:Skræmmende nok er det en "gnaverblanding til sunde raske gnavere" fra Crisco :?

Ja de er rigtig fine begge to og super nysgerrige især kastraten. De bor midlertidigt i deres bur, de skal selvfølgelig introduceres til mine pensionister med tiden, men skal lige have overvejet hvilket/hvilke bure og sådan..
Plads til dem, tjo.. Har jo skåret lidt ned/skærer stadig ned, men synes der skal være plads til sådan et par.. :)
Og det har de da FULDSTÆNDIG ret i... :roll:

von_fancy

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af von_fancy »

Et par bedre billeder af de to, fra idag.. De er tøet en del op, især Fusse som nu godt tør bevæge sig rundt selv om jeg er der :lol:

Freja, fik også lige vejet hende.. en trunte på 1100g. hehe
Billede Billede

Fusse, lidt mindre på 980g.
Billede Billede

Mutti
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1064
Tilmeldt: fre 22. jun 2007 17:14
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af Mutti »

De er da bare så fine begge to :D
Billede
Med muttehilsner fra Rita

Lisa

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af Lisa »

Søde begge 2 :) Skønt du kunne give dem nyt godt hjem...

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af Saturn »

Fine mutter og et flot bur :D
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Myrina

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af Myrina »

Hæhæ det var fodret på det allerførste marsvin jeg fik og han blev da 9 år :lol:

Synes pigen er rigtig sød :D

von_fancy

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af von_fancy »

Fra buret den anden dag:

Billede

Billede

Fra i aften, da Fusse begyndte på fårekyllingelyd-trip så vi måtte lige ud og nusse lidt..

Billede

Billede

runa
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 471
Tilmeldt: tors 17. apr 2008 09:05
Geografisk sted: agerskov
Kontakt:

Re: Fusse og Freja...

Indlæg af runa »

tilykke med de to. Hun er så fin. godt du havde plads og lyst til at give dem et nyt hjem.
Opdræt af ch-teddy`er og kæledyr.

Besvar