Hvilket foder?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
SigneKK
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 76
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 12:03
Geografisk sted: Odense C

Hvilket foder?

Indlæg af SigneKK »

Jeg har to hanner, som er i to forskellige aldre, og jeg er lidt i tvivl om, hvilket foder jeg skal give dem.
Bassil er den ældste (6 måneder), og min lille Batman på 2 måneder. Jeg fodrer dem med Vita Kraft - Best for kids, og der står på pakken, at det skal de have til de er et halvt år. Problemet er, at jeg synes Bassil er blevet rimelig godt polstret på det sidste - vejer 1100 g allerede. Er det ikke meget? :oops:
Og jeg tænker, det godt kan være pga. pillerne, som må være fyldt med næring, siden de er til unger. Så skal jeg give dem noget voksenfoder, eller vente til Barman også er et halvt år? Hvad ville I gøre? :)
Det skal siges, at de udover pillerne også får masser hø og grønt hver dag.

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Hvilket foder?

Indlæg af Ulla »

Jeg ville måske overveje at gå over til et andet foder, altså introducere lidt voksenfoder i det Vita kraft foder du bruger lige nu, og på den måde får de så det foder du vil give dem fremover.

SigneKK
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 76
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 12:03
Geografisk sted: Odense C

Re: Hvilket foder?

Indlæg af SigneKK »

God ide! :) det tror jeg, jeg vil gøre så. For er 1100 gram ikke meget for et marsvin, der kun er 6 måneder? :lol:

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Hvilket foder?

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Han er i hvert fald ikke lille men, men sikkert bare et flot muskelbundt :) Jeg ville dog også gradvist få dem Over på noget foder, der er beregnet til voksne marsvin, selvom den mindste ikke er ret gammel. Ellers risikerer den ældste at blive fed. Hvis du er glad for Vitakraft, kan du bare skifte over til voksenudgaven :)
Billede

SigneKK
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 76
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 12:03
Geografisk sted: Odense C

Re: Hvilket foder?

Indlæg af SigneKK »

Han er en flot mand, men synes der er ved at dukke en dobbelthage op, så jeg må hellere skifte til noget voksenfodder :wink: tusind tak for hjælpen!

Besvar