Mug eller ej?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Sabrine_Nissen
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 324
Tilmeldt: ons 8. dec 2010 13:08
Geografisk sted: Kværndrup, Fyn

Mug eller ej?

Indlæg af Sabrine_Nissen »

Jeg har lige fået en sending Tima Mega C hjem til mutterne, men synes altså at det så meget lyst ud. Ikke ligeså mørkt som det i min gamle sending, så blev ret nervøs for om det måske kunne være muggent. Jeg er ikke selv god til at spotte om det er mug, eller der måske er en anden grund til at det er lidt lysere end det gamle foder, og jeg vil jo ikke risikere at give min dyr noget de kan blive syge af at spise, så nu prøver jeg at spørge herinde og høre hvad i synes.

Det bedste billede jeg kunne tage. Det til venstre er den nye sending og det til højre den gamle sending. Er det mug? Eller er det bare sådan det ser ud?

Link til billede: http://i39.tinypic.com/1o6smo.jpg
Billede
Mit medlemsnummer i DMK: 5239

flaxi

Re: Mug eller ej?

Indlæg af flaxi »

Jeg tror ikke der er mug, måske en anden blanding af ingredienserne.

De gange jeg har oplevet mug i en sæk foder, så har det været meget tydeligt med sammenklumpninger og behåret mugsporer, oftes i bunden af sækken pga. fugt.

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: Mug eller ej?

Indlæg af Kjelin »

Der kan sagtens være farveforskel på foderet, ligesom når vi køber hø osv.

Stik snuden i det og lugt til det. Hvis det lugter muggent eller det nogen steder virker vådt eller klumpet, så ville jeg sende det retur, evt. Kontakte zooplus, går ud fra det er der du har købt det.

Hvis det lugter som det plejer (hmm ved ikke lige hvordan jeg skal beskrive lugten af marsvinepiller) og i øvrigt er fine tørre og hårde pellets, så ville jeg ikke være spor nervøs for at bruge det.
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Besvar