Hø eller urtethe...

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
bettemus

Hø eller urtethe...

Indlæg af bettemus »

Da vi købte vores marsvin "brugt", fulgte der en stor pakke hø med, som der var taget hul på. Det duftede dejligt af, ja, hø. Pakken var fra Vitakraft og hed noget med Alpe - alpehø? Den har de så fået guffet sig igennem nu, og jeg var ved den lokale Land & Fritid for at hente nyt hø til dem. Der var ikke meget at vælge imellem, men der var en lille pakke af Vitakrafts "alpehø". Men det dufter slet ikke ligesom det jeg havde før i den store pakke, selvom det hedder det samme :-s Dette hø dufter meget kraftigt af urter, og knapt så meget af hø. Marsvinene klager nu ikke - de kastede sig nærmest over det.
Men er det ligeså godt for dem når det ikke dufter så meget af "rigtig" hø? Og er der nogen, der kan fortælle mig, hvilke butikker/kæder, der forhandler de store poser med Vitakrafts "alpehø" (og hvad de koster, cirka). Jeg gav 30 kr. for denne lille pose med 1 kg i. Nu har jeg jo også kun 2 marsvin, så den er jo nok ikke væk på en uge, men alligevel - jeg synes den er lille.

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Hø eller urtethe...

Indlæg af alatind »

nææh jeg ved ikke sådan helt nøjagtigt hvor det forhandles og hvad det koster. Men MaxiZoo har en del af Vitakraft produkter og også en hel del forskellig hø.
Hilsen Line Tind

bettemus

Re: Hø eller urtethe...

Indlæg af bettemus »

Men hvis jeg nu har ret i, at det er mere "urtethe" end det er græs-hø, hvordan ser det så ud rent næringsmæssigt for marsvinene? Jeg har jo fundet ud af, at de godt kan lide det, men er det noget jeg bare kan give dem det de vil have af, eller er det mere sådan, slik-agtigt?

Houmann

Re: Hø eller urtethe...

Indlæg af Houmann »

Tørrede urter er også rigtigt godt at give til dyrene, så mon ikke at du roligt kan fortsætte med at give "urtethe" til dem ? :wink: Det forudsætter selvfølgelig at der udover urter også er hø i pakken, men det burde stå på den.

Besvar