Tørrede kamilleblomster

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
BomBom

Tørrede kamilleblomster

Indlæg af BomBom »

Hejsa,

For noget tid siden var vores ene mut snottet og jeg fik besked på at give ham afkølet kamillethe i hans drikkeflaske. Det var han vild med og nu overvejer jeg om marsvinene kan tåle tørrede kamilleblomster?

Det the jeg har købt består kun af de tørrede blomster nemlig og jeg tror ikke der ville ske noget ved det, da de jo kan drikke theen, men for at være på den sikre side spørger jeg lige herinde.

Er der egentlig ligeså stor "virkning" bare ved selve blomsterne som ved theen?

von sortfod

Re: Tørrede kamilleblomster

Indlæg af von sortfod »

Det man kan finde på google er at kaniner vist kan tåle det.

Og logisk set burde marsvin kunne. Men der er en del planter som ligner kamille bla. en som er giftig så vidt jeg kunne læse mig til. Så man skal være helt sikker på det er kamille i hvertfald....

Men er ikke sikker på om de kan tåle det....

BomBom

Re: Tørrede kamilleblomster

Indlæg af BomBom »

von sortfod skrev:Det man kan finde på google er at kaniner vist kan tåle det.

Og logisk set burde marsvin kunne. Men der er en del planter som ligner kamille bla. en som er giftig så vidt jeg kunne læse mig til. Så man skal være helt sikker på det er kamille i hvertfald....

Men er ikke sikker på om de kan tåle det....
Jeg er helt sikker på det er kamille, for det er en pose the jeg har købt og det er tørrede kamilleblomster.

Hvis kaniner kan tåle det og marsvin kan tåle theen, mon ikke de så også kan tåle selve blomsterne?

von_fancy

Re: Tørrede kamilleblomster

Indlæg af von_fancy »

Marsvinene kan godt tåle blomsterne så vidt jeg ved.

Besvar