Det bedste fuldfoder?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
fampedersen

Det bedste fuldfoder?

Indlæg af fampedersen »

Hejsa,
Vi er helt nye ejere af tre x marsvin; en coronet mor på 10mdr og to døtre på små 3 uger.
Vi har købt sådan noget foder til langhårede marsvin fra dyrehandlen i sådn en lille grøn pose fra vitacraft men det er for det førdte hammer dyrt og når det lander i vandskålen så bliver vandet helt lyserødt hvilket fortæller lidt om hvor fyldt det er med farvestoffer.

Men ville egentlig bare høre hvad for noget foder er godt for de tre coronetter - de har jo lang pels så de skal vel have noget lidt anderledes foder end de korthårede, eller..?

På forhånd tak!

von_fancy

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af von_fancy »

Nej langhårede skal ikke have andet foder end korthårede :)

Det bedste vil være at finde et godt pillefoder der indeholder c-vitamin som f.eks. Ovator, Allermølle, Cavia Korell eller lignende. Så er man sikker på dyrene får hvad de skal have og de ikke sorterer i foderet.
Afhængigt af hvor du bor, kan du evt. købe foder gennem en opdrætter da det ikke er alle steder der sælger de ovennævnte fodertyper.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af Lina »

alternativt vitakraftkugler (i grønne æsker) eller multifit (fra maxi zoo).
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af Cillecc »

der er også Cavia Corn. Det er pillefoder til marsvin og som faktisk er ret billigt og et foder jeg har fået anbefalet herinde.
Tror faktisk at det er det samme som Cavia Korrel bare med to forskellige navne.. det kan være at ham jeg køber det hos kalder det noget andet ;)
men det er rigtig godt foder og jeg bruger det på mine 4 langhårede marsvin og de elsker det :D
Billede

fampedersen

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af fampedersen »

Ok, tusind tak for det, det vil jeg prøve at snuse mig frem til :)
mvh

Eva
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 632
Tilmeldt: man 7. maj 2007 15:17
Geografisk sted: Kbh SV
Kontakt:

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af Eva »

Cillecc: Jep, Cavia Korell og Cavia Korn er det samme, hvis du handler i Gribskov Landhandel på Fredensborgvej i Hillerød. Det er et foder jeg gerne kører til nordsjælland for at hente - det er super godt synes jeg.

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af Cillecc »

Eva skrev:Cillecc: Jep, Cavia Korell og Cavia Korn er det samme, hvis du handler i Gribskov Landhandel på Fredensborgvej i Hillerød. Det er et foder jeg gerne kører til nordsjælland for at hente - det er super godt synes jeg.
Jep det er ham jeg handler hos :D Og er glad for at høre at der er flere, der kan anbefale det :D Mine mutter er i hvert fald rigtig glade for det, og de har taget rigtig godt på, hvilket de alle sammen trængte til.
Billede

von4kløver

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af von4kløver »

Jeg kender også flere der bruger det, og er super glade for det :)

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Det bedste fuldfoder?

Indlæg af Cillecc »

:D
Vil også fortsætte med at bruge det :D Er rigtig glad for foderet og at mine mutter er lige så glade for det :D
Billede

Besvar