Fiber P?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
LovelyLilac
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 170
Tilmeldt: søn 23. maj 2010 09:04
Geografisk sted: Skovlunde

Fiber P?

Indlæg af LovelyLilac »

Nogen der kan fortælle om deres erfaringer med Fiber P til marsvin?
Hilsen Maja - og mutterne Omega og Holger, Bob + Sus

von sortfod

Re: Fiber P?

Indlæg af von sortfod »

Der er noget med det ikke må gives til drægtige da fosterne skulle blive store, og dermed en risiko for hunnerne ikke kan føde dem.

Jeg aner ikke om det er sandt men altid det jeg har fået og vide.

Dog synes jeg ikke det er særlig godt til marsvin der findes så meget andet som er mindst lige så godt efter min mening men koster meget mindre.

Men det er længe side jeg har brugt det, så skal ikke kunne sige om det er faldet i pris.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Fiber P?

Indlæg af Lina »

Jeg har ikke selv brugt det.... men dengang jeg startede, der var der en af dem jeg snakkede meget med som gjorde - hendes dyr stod nemlig koldt, og havde dermed brug for lidt extra.
Jeg husker noget med at hun sagde at det ku være et tve-ægget sværd til de drægtige hunner, fordi det ku resultere i at ungerne blev kæmpestore og at hunnen derfor kunne have svært ved at føde dem.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Houmann

Re: Fiber P?

Indlæg af Houmann »

Har kun hørt skidt omkring fiber p. Kender til ├®n opdrætter der brugte det i stedet for hø, hendes dyr havde konstant problemer i forbindelse med fødsler= kæmpe dyrlægeregninger og mistede unger/mødre. Efter hun gik over til kun at bruge hø, stoppede problemerne.

von_fancy

Re: Fiber P?

Indlæg af von_fancy »

Er Fiber P ikke et m├╝sli foder? - kan ikke lige forestille mig nogen bruge det i stedet for hø, i hvert fald ikke hvis man tænker sig lidt om.. :?

von4kløver

Re: Fiber P?

Indlæg af von4kløver »

Jeg bruger det en gang imellem. Og mine er rigtig glade for det -jeg giver det et par gange om ugen, og kun en meget lille smule til de drægtige.

Mener jeg gav 150 for 15 kg, så det er måske lidt voldsomt, når det kun er til snack...

von4kløver

Re: Fiber P?

Indlæg af von4kløver »

von_fancy skrev:Er Fiber P ikke et m├╝sli foder? - kan ikke lige forestille mig nogen bruge det i stedet for hø, i hvert fald ikke hvis man tænker sig lidt om.. :?
Jo, det kan ihvertfald slet ikke erstatte hø.... Så den pågældende person må ha misforstået noget :?

Det er baseret på lucerne og urter...

von_fancy

Re: Fiber P?

Indlæg af von_fancy »

von4kløver skrev:
von_fancy skrev:Er Fiber P ikke et m├╝sli foder? - kan ikke lige forestille mig nogen bruge det i stedet for hø, i hvert fald ikke hvis man tænker sig lidt om.. :?
Jo, det kan ihvertfald slet ikke erstatte hø.... Så den pågældende person må ha misforstået noget :?

Det er baseret på lucerne og urter...
Ja det var også det der foresvævede mig, så vedkommende må da ikke have tænkt sig videre om ;)

Myrina

Re: Fiber P?

Indlæg af Myrina »

Jeg bruger Fiber P og har ikke haft problemet med at ungerne blev for store. Vægten på mine unger er ikke steget efter starten af brug for flere år siden.

Mine grise er rigtigt glade for det.

Besvar