Multifit som grundfoder?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

von sortfod

Re: Multifit som grundfoder?

Indlæg af von sortfod »

Houmann skrev: Har desuden talt foder med en del svenske opdrættere der fodrer efter denne metode..
Det var den påstand jeg mente. Hvad er en del ? For det er nyt for mig at det skulle være mange i Sverige som fodre på den måde. Men jeg er lutter øre da.

Jeg er skam åben overfor andre måder og fodre på. Jeg kan bare godt li at mine dyr er dækket ind med vitaminer osv. Og det mener jeg ikke man kan gøre simpelt ud fra bare at fodre med hø og grønt uden at regne på det. Det er ikke bare c vitamin man skal tage højde for men også calcium og phosfor forholdet.

Og det er ikke bare et simpelt regnestykke. Og derfor for mig er eksperimentende fodring med faren for at mine marsvin får for lidt af det ene eller andet ikke noget jeg vil begive mig ud i. Og af en eller anden grund kommer der aldrig nogle vel dokumenteret forskning eller andet på bordet, trods det at påstanden altid er at det findes ( men det er så ikke din skyld men generelt ment)

Men ja vi fodre alle på hver vores måder. Og det skal vi da ha lov til så længe dyrene har det godt.

Nå men det var egentligt heller ikke det spøgsmålet gik på, men på et specifikt foder. :)

Houmann

Re: Multifit som grundfoder?

Indlæg af Houmann »

Helt enig. Jeg tager heller ingen chancer mht. mine dyrs velbefindende, netop derfor jeg pt. læser/lytter til alt vedr. emnet, og overvejer om jeg skulle kaste mig seriøst ud i at researche for alvor. Har snakket med flere svenske opdrættere, som med succes, fodrer på den måde. Men om der er vejen frem for mig, ved jeg ikke før jeg har sat mig 100 % ind i hvad det indebærer/hvor dyrt det er/hvor besværligt det er osv.

Besvar