Hvor meget fodrer i?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Nadia

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Nadia »

Okay, ja det lyder jo ganske fornuftigt :) Nu googlede jeg det lige hurtig og fandt dette link http://lux-shoppen.dk/marsvinepiller-ov ... p-562.html.
Aner jo ikke om det er billigt. Hvor kan det ellers købes henne og hvad giver i?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Lina »

Det kan ik rigtigt købes ret mange steder i danmark... det kommer meget an på hvor du bor henne, om du har 'nem' adgang til det.
Porto i danmark er pænt dyrt, så det kan dælme løbe op hvis man skal have sendt foder med posten.

Som hovedregel er ovator på selvhenterbasis i tyskland, hvor mange af os kører ned selv og henter.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

NoiaBell

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af NoiaBell »

Jeg fodrer med Tima Mega C fra zooplus. http://www.zooplus.de/shop/nager_kleint ... /tima/6069
Bliver leveret direkte til døren med GLS, 50 kroner i fragt (ca) uanset hvor meget du bestiller for fra siden, DOG har jeg hørt, at bestiller man 15 kg bliver det leveret liggende løst alle 15 kg i en papkasse, -totalt upraktisk!
Mine 3 svin spiser mellem 3-4,5 kg om måneden, så bestiller somregel 1-2 x 2,5 kg hjem hver måned.

Det er et rigtig fint foder synes jeg.

Nadia

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Nadia »

NoiaBell skrev:Jeg fodrer med Tima Mega C fra zooplus. http://www.zooplus.de/shop/nager_kleint ... /tima/6069
Bliver leveret direkte til døren med GLS, 50 kroner i fragt (ca) uanset hvor meget du bestiller for fra siden, DOG har jeg hørt, at bestiller man 15 kg bliver det leveret liggende løst alle 15 kg i en papkasse, -totalt upraktisk!
Mine 3 svin spiser mellem 3-4,5 kg om måneden, så bestiller somregel 1-2 x 2,5 kg hjem hver måned.

Det er et rigtig fint foder synes jeg.
Det lyder da heller ikke helt dårligt faktisk.

Må jeg spørge hvor i køber Ovator henne i Tyskland, og hvad prisen er der?

von sortfod

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af von sortfod »

Hos en mand i ├┤sterby, og det der koster 1 sæk ovator 119 danske kroner ca.

Brugeravatar
Perlas
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2003
Tilmeldt: ons 14. sep 2005 11:15
Geografisk sted: Bygland i Setesdal, Norge
Kontakt:

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Perlas »

Jeg bruger Cavia Korell som jeg køber i Birkelse et stykke udenfor Aalborg (jeg er ikke kendt der ude, nok ikke så mærkelig heller i og med jeg bor i Norge :P ), det er jeg meget tilfreds med! Brugte Ovator før, som os er et riktig godt foder, men er ikke mindre tilfreds med Cavia Korell :wink: ellers gir jeg grønt hver kveld ... det er som Lina siger, mer for hyggens skyld end for c-vitaminene osv. men jeg kan os lide de får lidt variert mad ... jeg er student med meget dårlig økonomi, men hvis jeg ikke har råd til at dyrene mine får grønt, så har jeg for mange dyr :wink: jeg gir dog ikke agurk eller salat her hjemme, det får de en sjælden gang på rejser osv. det findes så meget andet med mere mad i som de godt kan lide (grønkål er en stor hit hos mine), så jeg ser ikke poenget i at betale for mest af alt vand ...

alt i alt findes der mange måder at fodre på, den ene måde er muligvis ikke mere riktig (eller forkert) end den andre, man skal bare finde den vej man er komfertabel med ... det er beskrevet fodringsrutiner i denne tråden jeg aldri ville kunne bruge selv med god samvittighed, akkurat som der er mange der ikke ville kunne bruge min metode :wink: sånn vil det nok os alltid være ...
Tine
Billede

farm-svendsen

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af farm-svendsen »

her får mine mutter grønt hver dag... jeg giver dem gerne to slags hver dag-... jeg skifter mellem:
persille
gulerod
peberfrugt
broccoli
kinakål
et stykke æble

bøgegrene med blade på

jeg har det meste i haven/ drivhuset...men nu er det snart slut...og så vil de få tilbuds grønt :D

Mikkedulle

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Mikkedulle »

Her er det meget forskelligt hvad de får. Jeg har 6 og plejer f.eks at tage agurk, majs, persille, salat og gulerødder. Hver ting kommer i 6 stykker eller f.eks. i 2 stykker til hver (12). Jeg er der ovre en gang om dagen. Når jeg kommer derover flytter jeg det gamle, spreder noget af maden ud, så de får motion og ligger resten af maden i en lille skål, der bliver stillet således de skal kravle op efter den. ;)

Mikkedulle

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Mikkedulle »

farm-svendsen skrev:her får mine mutter grønt hver dag... jeg giver dem gerne to slags hver dag-... jeg skifter mellem:
persille
gulerod
peberfrugt
broccoli
kinakål
et stykke æble

bøgegrene med blade på

jeg har det meste i haven/ drivhuset...men nu er det snart slut...og så vil de få tilbuds grønt :D
Man kan gå op i supermarkedet el. lign. og spørge om de har noget grønt de ikke skal bruge, som man kan tage. Det gør jeg/min mor og så får vi ofte nogle salatblade med hjem gratis, som de ellers bare ville smide ud. Det er ikke fordi der er noget galt med det. Det er ofte bare noget, der er knækket af, så de ikke kan sælge det ;)

Nikoline

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Nikoline »

NoiaBell skrev:Jeg fodrer med Tima Mega C fra zooplus. http://www.zooplus.de/shop/nager_kleint ... /tima/6069
Bliver leveret direkte til døren med GLS, 50 kroner i fragt (ca) uanset hvor meget du bestiller for fra siden, DOG har jeg hørt, at bestiller man 15 kg bliver det leveret liggende løst alle 15 kg i en papkasse, -totalt upraktisk!
Mine 3 svin spiser mellem 3-4,5 kg om måneden, så bestiller somregel 1-2 x 2,5 kg hjem hver måned.

Det er et rigtig fint foder synes jeg.
Hvis ikke du kan få fat i Ovator, vil jeg godt anbefale Tima Mega C :mrgreen:
Det fodrede jeg selv med i lang tid, og ja, det kommer ganske rigtigt i papkasser, når man bestiller 15 kg, men det er altså ikke så upraktisk, som Helle synes ;)
I starten dryssede de her kasser forfærdeligt, men nu har zooplus fundet ud af at 'fore' kasser med plast, så alt foderet bliver inde. Og hvis man ikke vil have dem på kasser, kan man jo bare flytte det over i noget andet.

Cougar

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Cougar »

Jeg fodrer også med Cavia korrel - det kan købes i land og fritid...ihvertfald her hvor jeg bor - og jeg er yderst tilfreds med dette foder!!

Mine får primært gulerødder og hvidkål, men også mange andre grønsager hvis jeg falder over tilbud.

Nadia

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Nadia »

Ved i om Cavia korrel er en standardvarer i land og fritid? Og hvad koster det? :)

Brugeravatar
alatind
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4748
Tilmeldt: man 2. apr 2007 22:11
Geografisk sted: Køge

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af alatind »

Perlas skrev: men hvis jeg ikke har råd til at dyrene mine får grønt, så har jeg for mange dyr :wink:
elsker den holdning =D>

Mine dyr får varieret grønt hver dag...fast rutine er grøntfodring hver morgen, og nogle gange senere på dagen som hygge.
Jeg bruger Ovator og urtegræshø som grundfoder, dvs dyrene har altid adgang til disse to ting...og så får de et godt musliblandingsfoder som topping 3-4 x ugen, ofte Lucernemix (tror jeg det hedder) eller Rabbit Royal.
Hilsen Line Tind

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af Cillecc »

Der er også Aller Mølle, som nogle opdrættere bruger.
Det er forholdsvist billigt. Der er en hjemmeside : www.benie.dk hvor det er rimelig billigt, men jeg ved ikke om de har en afhentningsadresse i Jylland. Ellers er der garanteret nogen der forhandler det i Jylland.
Jeg bruger ovator lige nu, men da det er meget besværligt for mig at få fat I, har jeg tænkt mig at købe Aller Mølle fremover, da jeg kan suse fra Hillerød til Allerød og hente det.
Billede

claus

Re: Hvor meget fodrer i?

Indlæg af claus »

Jeg fodrer med marsvinepiller fra Aller Mølle og så noget tilskudsfoder eller guf som hedder Top Hit. Mine mutter elsker det, og de har altid adgang til det. Lige nu får mine mutter græskar, squash og gulerødder. Et par gange om dagen :oops:

Besvar