2 slags foder

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mutten

2 slags foder

Indlæg af Mutten »

Hej :)

Lige nu får mine to marsvin to slags tørfoder, vitakraftkugler og ovator. Grunden til det er, at jeg fik en lille ny ven til mit gamle marsvin på snart 6 år for 2 mdr siden. I den forbindelse skiftede jeg så fra vitakraft til ovator. Men min gamle gris ville altså ikke acceptere skiftet og spiste stort set intet af det og tabte sig, og han er en lille en i forvejen, så jeg besluttede (i samråd med dyrlægen) at han skulle have vitakraft igen. Men da jeg stod med rigtig meget ovatorfoder og den lille godt kan lide det, har jeg siden da blandet lidt. Og de spiser begge lidt af hvert men primært vitakraftkuglerne.
Er det okay at gøre sådan, eller bør jeg holde mig til ├®n slags foder?

Jeg ligger inde med en del ovator foder, som de ikke får spist før c-vit er uden af dem igen tror jeg. Så hvis nogle er interesserede kan de hente det hos mig i Århus.

Brugeravatar
Kjelin
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 6946
Tilmeldt: lør 9. jun 2007 21:43
Geografisk sted: Roskilde, Sjælland
Kontakt:

Re: 2 slags foder

Indlæg af Kjelin »

Begge dele er rigtig fint foder, så det er helt fint at blande :)
/Malene Kjelin Morsing
Kjelins Opdræt af Sheltier
Billede

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: 2 slags foder

Indlæg af Cillecc »

jeg synes også bare at du skal fortsætte med at blande begge dele sammen :D Så får de også lidt varieret...
Ville i hvert fald være ærgeligt at den lille skulle undvære ovator, når den nu godt kan lide det.
Jeg skiftede fra vitakraft til ovator fordi ovator er meget billigere i længden... i starten gad de slet ikke røre det, da man jo skal vænne dem til foderet, så de tog kun vitakraftkuglerne... men til sidst var der jo ikke flere vitakraft kugler, og blandet sammen med lidt havre spiser de lystigt af det nu :D Så synes da du skal fortsætte med at blande.
Billede

Besvar