Det optimale indhold?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tiina

Det optimale indhold?

Indlæg af Tiina »

Kunne godt tænke mig at vide, hvordan min. og max. værdierne på et optimalt marsvinetørfoder ser ud? Altså hvor mange procent fedt, fibre og sådan noget. For kaniner er Oxbow det absolut bedste tørfoder (som nu kan købes her i DK!), derefter kommer RR. Kan selvfølgelig ikke lige finde en af de tusind sedler, hvorpå jeg har skrevet hvor mange % der bør være af hvad...
Men kunne være rigtig rart at skrive en seddel om hvad marsvinetørfoder bør indeholde (så jeg også kan smide den væk... :mrgreen: )
Både så jeg selv kan gå på jagt efter et godt foder (når jeg en skønne dag skal ha nogle grise) og så jeg kan give min viden videre til mange af dem jeg kender, som har marsvin. For alt for mange får blandinger med helt sindssygt mange solsikkekerner i, og grisene er bare tykkere end tyk :(

Det skal lige nævnes, at jeg tænker på tørfoder til en gris der udelukkende er til kæl. Så der skal ikke tages højde for hviket foder der er bedst i udstillingssammenhæng (hvis der overhovedet skelnes mellem hvad man "bruger" grisen til)

Håber der er nogle der kan hjælpe :D

von sortfod

Re: Det optimale indhold?

Indlæg af von sortfod »

se den her tråd: viewtopic.php?f=3&t=6606

Besvar