Foderskål

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Hannibal

Foderskål

Indlæg af Hannibal »

Jeg har fået kig på denne foderskål, som kan hænges op. Er der nogle, der har kendskab til den og ved, om den vil fungere :?: Min søn har nemlig en id├® om, at den vil hænge for højt i et marsvinebur til, at de har mulighed for at spise fra den :doubt:

von_fancy

Re: Foderskål

Indlæg af von_fancy »

Det kommer vel an på hvor højt du hænger den, og hvor dyb den er!?

Ren

Re: Foderskål

Indlæg af Ren »

Umiddelbart synes jeg den må komme til at hænge for højt. Specielt hvis de ikke er så gamle. Der kan det være en opgave bare at nå vandet.
Hvad er der i vejen med en alm keramik skål?

Hannibal

Re: Foderskål

Indlæg af Hannibal »

Jeg mener vores 2 grise er 4 år nu (og de kan sagtens nå deres drikkeflasker :D ) Grunden til, at jeg overvejer dem er, at vi har været vant til at give dem masser af hø ovenpå et lag af træpiller. Nu er vi så gået over til et lag af spåner og stort set kun hø i høhækken. Hvergang jeg kigger ned i deres skål er den næsten halvt fuld af spåner. Jeg tænkte, at de måske ikke har den store lyst til at tage noget i den, når det er begravet under spåner :?:

Hannibal

Re: Foderskål

Indlæg af Hannibal »

Jeg ville have sat et link ind til et billede af skålen, men det glemte jeg i mit første indlæg:

http://dyreomsorg.dk/marsvin-47/foder-s ... -1758.html

Agurken

Re: Foderskål

Indlæg af Agurken »

Altså, mutter elsker jo at grave næsen rundt efter mad, så tror ikk at lidt spåner i madskålen forhindrer dem i at spise.. :D

von_fancy

Re: Foderskål

Indlæg af von_fancy »

Mine putter også spåner i madskålen, men spiser lystigt foderet alligevel :)

Jeg har kun brugt hænge-madskål ├®n gang, og det var fordi jeg havde en unghan der konsekvent tissede i madskålen dagligt, og det gad jeg ikke..

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Foderskål

Indlæg af Lina »

spåner og pøller ender konsekvent i madskålene... det lader de sig så ikke miste appetitten af. Kun hvis der er tisset i, så vil de ikke ha det *G*
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Cillecc
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1208
Tilmeldt: søn 20. jun 2010 17:48
Geografisk sted: Nordsjælland, hovedstadsområdet
Kontakt:

Re: Foderskål

Indlæg af Cillecc »

med et af mine gamle marsvin havde de skubbet madskålen ned og ud af holderen. Det ene marsvin havde viklet sig ind i holderen nede i savsmuldet og skreg i vilden sky. Mine forældre fik den heldigvis fri, og vi limede madskålen fast til holderen efterfølgende, fordi vi ikke ville have sådan en oplevelse igen. Jeg vil kun anbefale dem, hvis man limer madskålen fast. Og dyrene er ret gode til at skubbe dem ned alligevel :p
Billede

Besvar