Godt foder i midtjylland, samt hø?

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Annie90

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af Annie90 »

Så må jeg vist heller få fat i noget Aller Mølle allerede i morgen.
Det er vist det eneste, af de udemærkede fodermærker, som jeg kan få fat i.

Jeg synes umiddelbart kun, at jeg kan finde Ovator i Grenå, og det er 2,5 times kørsel herfra :?

Er der nogen der kender forskellen på Aller Mølle og Ovator? For de fleste synes jeg hælder til Ovator.

von sortfod

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af von sortfod »

Ovator er lavet lucerne grønmel tror jeg det hedder og aller mølle er lavet på noget andet. Kan ikke lige huske hvad.

Derudover er der mere c vitamin i ovator end i aller mølle. Nogle har erfaringer med at dyrene trives bedre på ovator end på aller mølle. Mens nogen har erfaringer med aller mølle som værende godt.

Jeg selv bruger ovator og henter i tyskland indtil nu. Og jeg har prøvet aller mølle. Og det gør jeg ikke igen.

Jeg sværger til ovator.

von sortfod

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af von sortfod »

Hvor meget foder skal du ca. bruge på hvor lang tid?

Annie90

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af Annie90 »

Jeg ved faktisk ikke, hvor meget jeg bruger. Men jeg har kun 2 mutter. Så det er lige voldsomt nok at købe de helt store poser på 25 kg. :D

von sortfod

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af von sortfod »

Du kan eventuelt se om du kan finde en opdrætter i nærheden det ville være det letteste. Der må næsten være en eller anden opdrætter i nærheden af dig. Det kan ikke passe andet...

Jeg er næsten sikker på Little Diamonds opdræt ligger i nærheden af dig. Mener hun bor i Vinderup.....

Annie90

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af Annie90 »

Ja der er ikke så langt til Vinderup. Jeg tror jeg vil forsøge at finde en hjemmeside eller mail på hende så :)

von sortfod

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af von sortfod »


Annie90

Re: Godt foder i midtjylland, samt hø?

Indlæg af Annie90 »

Mange tak for hjælpen :)

Besvar