Marsvin og vand

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
CLB

Marsvin og vand

Indlæg af CLB »

Vi har nu haft vores marsvin i en uge. Jeg syntes ikke at den rigtigt drikker noget vand. Den har en flaske med rent vand, men jeg syntes ikke der forsvinder noget. Han spiser rigtligt med mad, både foder i pilleform, gulerødder, rødpeber, æbler og forskelligt grønt fra haven (selvfølgelig ikke det hele hver dag). Jeg forstår bare ikke hvorfor den ikke virker til at drikke noget... Er der nogen der kan hjælpe mig med det?

Noget andet er at vi kun har et marsvin og jeg tænker om vi burde anskaffe os et mere...?

På forhånd tak for hjælpen - Charlotte

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Marsvin og vand

Indlæg af Lina »

ikke alle drikker lige meget, og hvis dens behov bliver dækket af vandholdigt grønt - så er det derfor.

Men jeg synes helt klart at en ven burde overvejes - det er helt fantastisk at se marsvin når de er sammen :)
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Nikoline

Re: Marsvin og vand

Indlæg af Nikoline »

ikke alle svin drikker ret meget, og når de får grønt, drikker de mindre (alt efter hvor stort vandindhold, det grønne har).
Det kan også være, at han lige skal finde ud af flasken, hvis det ikke er sådan ├®n, han har været vant til. Her kan en burkammerat måske hjælpe med at 'vise' ham det.

Ja, i bør bestemt anskaffe jer en lille mut mere :) marsvin er flokdyr og trives bedst med en artsfælle.

CLB

Re: Marsvin og vand

Indlæg af CLB »

Hvis man skal have et mere skal det så være en af samme art eller er det ligegyldigt??

ZenZen
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 768
Tilmeldt: tirs 3. mar 2009 13:45

Re: Marsvin og vand

Indlæg af ZenZen »

CLB skrev:Hvis man skal have et mere skal det så være en af samme art eller er det ligegyldigt??
Nej, bare af samme køn - så får I ikke unger. :)

Nikoline

Re: Marsvin og vand

Indlæg af Nikoline »

CLB skrev:Hvis man skal have et mere skal det så være en af samme art eller er det ligegyldigt??
Tænker du på om det skal være sheltie med sheltie, teddy med teddy osv.?
Det er fløjtende ligegyldigt med racen, men det skal naturligvis være et marsvin :) kaniner, hamstre osv er no go.
:mrgreen:

CLB

Re: Marsvin og vand

Indlæg af CLB »

Ok tak for svarene :D Så vil jeg ikke spekulere mere over det vand. Og jeg tror hellere vi må ud og skaffe et marsvin mere i weekenden :wink:

Myrina

Re: Marsvin og vand

Indlæg af Myrina »

Tænk i gamle dage, dengang jeg fik mit første marsvin hed det sig, at de ikke drak vand og derfor ikke have det tilbudt :shock:

Heldigvis blev man klogere 8)

crazyliberty

Re: Marsvin og vand

Indlæg af crazyliberty »

Hi

Du kan også tjekke om dit marsvin kan nå vandet, nu skriver du ikke noget om dit marsvin er fuldvoksen, for da jeg fik marsvin, var den ene en lille unge, og der gik næsten to dage før jeg opdagede at hun ikke kunne nå vandflasken, fordi bunden i buret var for højt. Hvis det er tilfældet kan du ligge en lille skål med bunden op ad, eller noget andet, der gør at den kan nå flasken.

Nogle gange kan de vist også blive så stresset pga. af flytning at de lige skal have lidt tid til at kende buret og føle sig tilrette,
men ellers som det er blevet nævnt kan det være at den lige skal finde ud af hvordan flasken fungerer, og hvis du er bekymret kan du give lidt ekstra vandholdigt fødevarer :).

Bente

Re: Marsvin og vand

Indlæg af Bente »

Du kan også gøre sådan, som jeg gjorde lige da jeg fik mit første marsvin. Jeg syntes heller ikke at han drak noget, så jeg tog ham ud og puttede tuden fra flasken ind i munden på ham og trykkede lidt så der kom vand ud. Da jeg havde gjort det nogle gange, havde han fattet fidusen.

Besvar