Green power

Spørgsmål og svar om foder til marsvin.

Redaktør: Redaktører

Dueholms

Re: Green power

Indlæg af Dueholms »

Okay...det lyder da ikke godt. Jeg har brugt det i et halvt år nu og har ikke haft problemer....Hmmmm what to do...

Agurken

Re: Green power

Indlæg af Agurken »

Dueholms skrev:Okay...det lyder da ikke godt. Jeg har brugt det i et halvt år nu og har ikke haft problemer....Hmmmm what to do...
Jeg læste det på et andet forum.. Og tænkte at jeg lige vil sige det, just in case..
Det er jo nok en meget god ting at få undersøgt..

von_fancy

Re: Green power

Indlæg af von_fancy »

Jeg ville så aldrig nogensinde give dem den med olie i, når man kan give en tilsvarende uden. Jeg tror ikke på at olie i den grad er sundt for dyrene når de ikke har behov for det.

Tobiasmor

Re: Green power

Indlæg af Tobiasmor »

Nikoline skrev:Jeg ved ikke, hvor længe, det kan holde sig, men man kan kun få det i 15 kilos sække, så hvis du kun har to mutter, og de kun skal have en håndfuld om dagen.. Så varer sådan en sæk jo evigt :wink: så hold lige øje med holdbarheden
Så har jeg heldigvis en kollega med et enkelt marsvin så kan hun også få en god portion til sin også, ja når det regner på præsten så drypper det på degnen :lol:

Nej jeg giver det hellere væk til en som har behov istedet for at smide ud :D

Nikoline

Re: Green power

Indlæg af Nikoline »

Super :)

Brugeravatar
Maria M
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 725
Tilmeldt: man 24. okt 2005 10:16
Geografisk sted: Odense S
Kontakt:

Re: Green power

Indlæg af Maria M »

Jeg giver både grass og o-grass blandet sammen og der er ingen problemmer her. Synes enda at der er et par stykker her der holder konditionen godt efter jeg købte grass til dem. Har en 5 årig han der stadig har en pæn form selvom han er avlsdyr
Maria Mortensen

Billede
Opdræt af Sølvagouti og Lemonagouti

von_fancy

Re: Green power

Indlæg af von_fancy »

Jeg forstår altså stadig ikke hvorfor vælge o-grass når man kan vælge uden?? Eller kan nogen forklare HVAD der skulle være godt ved at give dem noget med tilsat olie??

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Green power

Indlæg af Lina »

jeg ville allerhelst ha det uden nogen former for tilsætning.. men som det mindste af 2 onder, der vælger jeg så melassen.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Dueholms

Re: Green power

Indlæg af Dueholms »

Jeg var ikke klar over at det ikke var godt da jeg købte det men vil da holde mig til Grass fremover.

Bente

Re: Green power

Indlæg af Bente »

Hvis nu man kun ser på det ernæringsmæssige princip, kan Grass så helt eller delvis erstatte hø? Jeg synes nemlig, at mine virker glade for høet når de lige har fået det, men de spiser næsten ikke af det og det ligger bare på bundet blandet sammen med spåner og andet "godt" og hvis jeg putter høet i høhækken, bliver det slet ikke rørt, hvorimod Grass'et er de helt vilde med og æder det stort set op. De får en lille skålfuld næsten hver dag pr. 2 dyr.

von sortfod

Re: Green power

Indlæg af von sortfod »

ved heste kan det erstatte hø.

Men ved marsvinene vil jeg sige nej. Der er mere struktur i høet end i grass og det sliber nok også tænderne mindre end hø.

Så jeg vil ikke mene det kan erstatte hø, også fordi man skal huske på at grass trods alt indeholde melasse hvilket hø ikke gør.

Besvar