Venter et kuld

Her kan du fortælle om planlagte kuld / nuværende parringer.

Redaktør: Redaktører

Besvar
von Tingl├®

Venter et kuld

Indlæg af von Tingl├® »

Ja som overskriften beskriver, skal jeg have bebser igen... Men dog bliver kuldet ikke født hjemme hos mig, men har lavet en aftale med hannen┬┤s ejer, at min pige kan få lov til at føde hos hende, og opvokse sine bebser, inden fravænningen...
Grunden til dette, er fordi min pige er en skinnybærer, og hun er parret med en skinny han, og derfor kan der jo komme skinny bebser i kuldet, og mine dyr bor ikke indenfor, de bor ude i et rum, hvor der ikke er varme nok for de små, så derfor har jeg fået lov til at låne ejerens han til parringen, og fået lov til at få min pige føde sit kuld der hvor hun er nu... Og får mit opdrætsnavn... Denne er vores aftalen, så det er dejligt med nogle søde folk ;)

Jeg har pt. ikke fået ordnet papirerne på min prinsesse, men når papirerne er iorden, hedder hun DKkdCH Capelli Graziella von Tingl├® og er chokolade/gylden skinnybærer, og hun er parret med første omgang en der hedder Kenai, som sandsynligvis viste sig at hun ikke blev drægtig med ham, og blev bagefter sat sammen med DKCH Rufus som er sort/hvid... Min ønske var at lave et chokolade kuld, men det var ikke nemt at finde en chokolade skinny han til lån, og min prinsesse havde alder og vægt, hun vejede nemlig lidt over 1 kg, så tiden var knap - og valget blev Rufus første omgang, men han kom til skade, og så måtte jeg bruge Kenai istedet for, men som skrevet - at det ikke lykkdes, og til den tid var Rufus klar igen, så blev det alligevel Rufus :)

Det bliver måske ikke nogen med chokolade, men ligenu var det vigtigere for mig, at få min prinsesse i avlsdygtig inden det blev forsent, da jeg skulle gerne kunne begynde stille og roligt op igen løbet af foråret, hvis det lykkedes mig at få mit eget sted på en tidspunkt...

Jeg fik igår 3 dejlige billeder af min tykke prinsesse fra passeren som passer hende ( Mamut┬┤s opdræt ) via. mms, og vil helt klart dele dem med jer herinde...

Hun forventes fødsel omkring d.10 februar 2011, og vejede igår d.6 januar 2011, 1340 gr - så hun bliver stor, når der stadig er godt 1 måned endnu...

Jeg glæder mig sindsygt til min prinsesse føder, for så skal jeg helt klart ud og besøge hende og hendes babyer, og selvf. passeren :)

Her er min prinsesse:
Billede
Billede
Billede

og her er farmand til dette kuld, en skøn dreng... Herlige temperament og blid...
Billede
DKCH Rufus

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Venter et kuld

Indlæg af Lina »

Jeg kan virkelig godt lide hannen :-)

Men var du ikke stoppet helt, fordi du max kunne have 6 eller var det 8 dyr ialt?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von Tingl├®

Re: Venter et kuld

Indlæg af von Tingl├® »

Lina skrev:Jeg kan virkelig godt lide hannen :-)

Men var du ikke stoppet helt, fordi du max kunne have 6 eller var det 8 dyr ialt?
Nej jeg var ikke stoppet... Men lagt avlen på hylden... Men ligenu har jeg et kuld på vej, idet hunnen var klar og jeg ville bevare hende i avlsevnen... Så det skulle gøre noget... Og jeg måtte maks have 8, men mine forældre ved godt at jeg har 11, men ligenu har jeg 9, mistede desværre 2 i december 2010 med kort tid mellemrum... Men skal ikke have flere udover de 11-12 jeg har plads til... MEn skal ikke planlægge flere kuld pt. Kun Graziella pga. alderen og det er også hendes første kuld... Bringer linien videre, da Graziellas mor er bortet, og Graziellas far er vist i Sverige eller Norge nu...

Jeg syntes også at hannen er kær, han har sin herlige personligheder, og så er han faktisk også flot, god kroptype, gode øjnene... Og søde ørerne ;)

von Tingl├®

Re: Venter et kuld

Indlæg af von Tingl├® »

Min smukke pige har født idag d.15 januar 2011, 4 dejlige bebser...
Så det viser helt klart nu hvem der er faderen til dette kuld... Havde min pige født først omkring 10 februar, så var det DKCH Rufus som faderen, men det er ikke Rufus┬┤ unger, men dermed Kenai┬┤s unger...

Her er faderen til ungerne, og billederne af ungerne kommer senere ( Men ikke iaften )

Billede
Kenai som er faderen til kuldet

Besvar