Første kuld (:

Her kan du fortælle om planlagte kuld / nuværende parringer.

Redaktør: Redaktører

Stenild

Første kuld (:

Indlæg af Stenild »

Nu har jeg endelig fået min længe ventet marsvin hjem (: Så nu skal der til at planlægges parringer, skal dog lige lære dem lidt bedre at kende inden, og de skal lige falde til ro.
Har planer om at parre min creme farvet han med min sort/hvide hun. Han har stamtavle, men har hun ikke.
Billeder kommer i løbet af nogle dage, ville bare høre om nogle kunne være interesseret i unger fra dette kuld? (:

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Første kuld (:

Indlæg af Lina »

1. salg må ikke diskuteres andre steder end vores markedskategori
2. vores regler for salgsannoncer skal overholdes
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

von_fancy

Re: Første kuld (:

Indlæg af von_fancy »

Det lyder som om de bare er kommet hjem for at skulle avles på :shock:

Stenild

Re: Første kuld (:

Indlæg af Stenild »

Nej er de ikke, men det har været planen hele tiden at de skulle avles på (: Eller to af dem skulle, har købt fire.

von_fancy

Re: Første kuld (:

Indlæg af von_fancy »

Har du overvejet hvad ungerne skal? Også hvis der kommer 4 hanunger i et kuld og der ikke er nogen interesserede købere? Eventuelle komplikationer der kan støde til? At hunnen kan miste livet under drægtigheden? Eventuelle dyrlægeregninger?

Ja 'beklager' mine mange ? men det virker bare sådan lidt... :doubt: for mig..

Stenild

Re: Første kuld (:

Indlæg af Stenild »

Ja har skam overvejet det hele (: Avler kaniner, eller gjorde, nu har jeg bare de 5 der er tilbage til at gå i et kæmpe bur ude i haven og hygge sig.
Har styr på avl, har læst en masse og har stadig kontakt med den avler jeg købte mine af. (: Og ja har selvfølgelig plads til ungerne, hvis det tager længe at komme af med dem.
Er ikke komplet uansvarlig, men kan godt se hvorfor det virker lidt sådan, men er jeg altså ikke (: Og dyrlæge regninger bliver intet problem da jeg kender et par dyrlæger, har arbejdet hos en, så får lidt rabat. (:

http://www.123hjemmeside.dk/opdraetstenild - Her er billeder af dem, så kan I se mine flotte mutter (: Der mangler bare lige stadig et billede af den nr 2 han, men det kommer snart.

Dueholms

Re: Første kuld (:

Indlæg af Dueholms »

De ser søde ud. tillykke med dem.

Lynggård

Re: Første kuld (:

Indlæg af Lynggård »

De ser rigtig fine ud :)

Hvis du rigtig gerne vil være opdrætter, så find den race du gerne vil og køb rigtig gode dyr ind. Så er chancen størrer for at folk også gerne vil købe overskud 8)

Hvor er Lina's rigtig gode indlæg om ting man skal huske på/tænke over, når man gerne vil starte som opdrætter?
Kan ikke finde det og ville linke til det. Troede det var lavet til opslag og syntes nemlig det er rigtig godt :oops: :D

Nikoline

Re: Første kuld (:

Indlæg af Nikoline »

viewtopic.php?f=11&t=12162
Her

Tillykke med dine små :)

Lynggård

Re: Første kuld (:

Indlæg af Lynggård »

=D> =D> :D

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Første kuld (:

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Jeg synes det ser ud til at være nogle rigtig lækre kælegrise du har købt. Tillykke med dem :)
Det er også rigtig godt, at du har sat dig ind i tingene omkring avl. Den bedste information får man netop af erfarne opdrættere og det link der bliver henvist til her i tråden er super synes jeg :) Jeg har ikke set det før, og kunne altså ikke lade være med at trække på smilebåndet af nogen af de negative kommentarer der er til rådene. Rådene er alle velmente, og gode at have overvejet, inden man kaster sig ud i avl.
Held og lykke :)
Billede

Stenild

Re: Første kuld (:

Indlæg af Stenild »

Tak, er også rigtigt glade for dem :mrgreen:
Ja har godt overvejet om ejg skulle finde en speciel race at avle, men faldt simpelthen for de fire jeg har købt. Men kan jo være der kommer flere til i specielle racer senere :D
Tak for linket, det vil jeg helt klart lige gå igang med at læse godt igennem. Man kan aldrig få for meget viden om sådanne ting, og ja nemlig rigtigt, at den bedste viden er fra andre erfarne opdrættere, også derfor jeg valgte det her forum :P

Stenild

Re: Første kuld (:

Indlæg af Stenild »

Her til morgen mødte mig et rigtig sørgeligt syn :( Jackie havde født, men havde ikke villet have noget med ungerne at gøre. Så det ihvertfald ud til, der lå 5 unger og de fleste var stadig i det der slim de har rundt om sig. Det godt nok det sørgeligste jeg har set :cry:

von_fancy

Re: Første kuld (:

Indlæg af von_fancy »

Det var trist at høre :(

Det behøver ikke skyldes at hunnen ikke har villet have noget at gøre med ungerne. Hun kan sagtens være blevet stresset eller ikke have vidst hvad hun skulle gøre, især hvis hun evt. har været førstegangsfødende.
Det er meget uheldigt, men det sker desværre.

Stenild

Re: Første kuld (:

Indlæg af Stenild »

Ja hun var nemlig første gangs fødende ): Det bare så trist. Men Jackie har det heldigvis godt fysisk ihvertfald.
Tror du hun ville kunne finde ud af det næste gang? Hvis man turde prøve en gang til?

Besvar