mine første muttere !!!!!

Her kan du fortælle om unger og vise billeder af dem.

Redaktør: Redaktører

mine første muttere !!!!!

Indlægaf Anonymous skrevet man 14. aug 2006 17:45

hehe nu har jge haft mine dejlige muttere i

mut nr.1
Billede
Navn: speedy
Køn: Hun
Alder: 6 MÃ¥neder
kort håret
Temperamang: Frisk, nuttet, ekstrem dejlig og kælende

mut nr. 2

Billede
Navn: Sonic X
Køn: Han
Alder: 5 måneder
Langhåret
Temperamang: Sød, Nuttet,er blevet noget sky ved ik helt hvorfor

hejsa allesammen min hun er blevet riiiigtig stor (altså speedy) og man kan mærke ungerne i hendes mave og maven er middelhård.. så der går måske et par uger weeee glæder miig
Sidst rettet af Anonymous man 9. okt 2006 12:37, rettet i alt 5 gange.
Anonymous

Indlægaf meyer skrevet man 14. aug 2006 19:50

De ser rigtig søde og dejlige ud :)
meyer

Indlægaf Anonymous skrevet man 14. aug 2006 20:43

ja er de ikke hihi ^^
Anonymous

Indlægaf cujo skrevet tirs 15. aug 2006 09:57

Jeg sidder og stirre på den rettelse du har sat ind og jeg fatter bare minus !!

Har du købt 2 marsvin i Zoo city, uden at få de rigtige køn af vide ??
Eller selv tjekke det ?

Sidder du nu med et marsvin på 3 mdr som måske er drægtig ??

Ja jeg ryster altså lidt på hovedet :?
cujo

Indlægaf Anonymous skrevet tirs 15. aug 2006 14:15

Når folk er nye indenfor marsvin, så er det jo ikke altid at de har forstand på at se forskel på kønnene. Og man skulle tro at Zoo Zity har eksisteret længe nok til at vide hvordan man ser forskel. Lidt sløjt af dem! Men du skal ikke købe en ny derude. Sig at du vil have hannen byttet til en hun GRATIS da det er dem der har lavet fejlen. Og hvis de ikke vil det, så få dine penge tilbage og køb en hun hos en opdrætter istedet. Så burde du være mere sikker på at få det rigtige køn. :D
Anonymous

Indlægaf von_fancy skrevet tirs 15. aug 2006 14:27

Jeg synes det er trist at dyrehandlere enten ikke vil eller ikke kan finde ud af at kønsbestemme dyrene og holde dem adskilt! Når reglerne lyder at mindst 1 i dyrehandlen skal være uddannet dyreassistent - hvad er så problemet, der lærer man alligevel det grundlæggende indenfor dyr osv. - så hvad kræver det lige at kigge på nogle tegninger måske og så kønsbestemme dem og adskille dem... - Mit sure opstød over dyrehandlere der lige skulle op... *SS*
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy
Mutteforumjunkie :-)

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Lina skrevet tirs 15. aug 2006 14:37

Der er desværre rigtigt mange i dyrehandlere som ikke aner en DYT om de dyr der sælges.. og det er sg* noget møg!
Billede Billede Billede Billede Billede
Save the earth - it's the only planet with chocolate!
Brugeravatar
Lina
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Vestegnen

Indlægaf cujo skrevet tirs 15. aug 2006 16:08

Von_fancy....er der virkelig en regel der hedder sådan ? altså at 1 SKAL være uddannet ??

Det var jeg slet ikke klar over...for der findes kun 1 god dyrehandler på hele Lolland/falster, de andre har ikke en dyt tjek på om det er hanner eller hunner...trist men sandt.
Jeg blir bare så harm over at de kan køre en butik på den måde, det jo levende dyr det handler om...måske jeg skulle finde den regel et sted og lige læse lidt på sagen :D
cujo

Indlægaf Anonymous skrevet tirs 15. aug 2006 20:31

cujo skrev:Jeg sidder og stirre på den rettelse du har sat ind og jeg fatter bare minus !!

Har du købt 2 marsvin i Zoo city, uden at få de rigtige køn af vide ??
Eller selv tjekke det ?

Sidder du nu med et marsvin på 3 mdr som måske er drægtig ??

Ja jeg ryster altså lidt på hovedet :?

ja jeg har købt 2 marsvin i zoo city og jeg fik at vide at de begge var hunner men da jeg kiggede nøje på sonic opdagede ejg en lille tissemand der stak ud så jeg ringede til zoocity og sagde at jeg skulle bytte fordi det her var altså en han, men nu kan jeg bare krydse fingre for hans søster og bytte sonic for en anden hun ...................... hehe jeg er et handicap til at skrive :oops: ....... men min lille sissi er en værre kæletrold, hun er bare den skønneste selvom ejg kun har haft hende i 2 dage kommer hun allerede når jeg kalder og hun sover allerede i mit skød... jeg brugte 3 timer på hende igår og 2 timer på hende idag ..... så håber hun bliver en god marsvin/mor
Anonymous

Indlægaf von_fancy skrevet tirs 15. aug 2006 22:21

cujo skrev:Von_fancy....er der virkelig en regel der hedder sådan ? altså at 1 SKAL være uddannet ??

Det var jeg slet ikke klar over...for der findes kun 1 god dyrehandler på hele Lolland/falster, de andre har ikke en dyt tjek på om det er hanner eller hunner...trist men sandt.
Jeg blir bare så harm over at de kan køre en butik på den måde, det jo levende dyr det handler om...måske jeg skulle finde den regel et sted og lige læse lidt på sagen :D

Hmm så vidt jeg husker skal der være 1 uddannet i dyrehandleren.. Kunne ikke lige finde andet end dette på nettet "den eller de personer, der har det daglige ansvar for virksomheden, skal have en sådan faglig viden, at virksomheden kan drives dyreværnsmæssigt forsvarligt og således, at virksomhedens kunder kan vejledes og rådgives om forsvarligt hold af dyrene. Endvidere skal den eller de pågældende personer have den fornødne viden om en række nærmere specificerede områder, herunder om hygiejne og rengøring, ernæringslære og foderhåndtering, smittebeskyttelse, håndtering af dyr samt dyrs følsomhed over for miljøpåvirkninger og stress"
Mvh. Benedikte

Billede
Brugeravatar
von_fancy

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Anonymous skrevet ons 16. aug 2006 02:06

tænk en gang hehe, så gad jeg godt at vide hvem der holder øje med det, for hvis de regler gjaldt, så tror jeg nok at de fleste dyrehandlere skulle lukkes..

Jeg har faktisk engang søgt job i Maxi-zoo, der sagde han til mig at fordi jeg havde skrveet på min ansøgning at jeg havde et marsvin opdræt, og at jeg var glad for dyr, så ville han ikke ansætte mig ](*,)
Anonymous

Indlægaf cujo skrevet ons 16. aug 2006 09:37

Mine marsvin.....ejj et svin...men ok..man skal nok heller ikke være for glad for dyr hvis man skal arbejde i de forskellige dyrehandler, for man ville slet ikke kunne holde det ud, den måde de behandler dyrene på..

Von_fancy ok tak for det...jeg tvivler godt nok på at der er ret mange der ved det...for der er ikke mange dyrehandler der har tjek på dyrene...der skal bare penge i kassen.

Tror sgu jeg vil åbne min egen butik.....nogen der kan låne mig lidt penge :?: :wink: hi hi
cujo

Indlægaf Lina skrevet ons 16. aug 2006 10:18

Minemarsvin.dk skrev:Jeg har faktisk engang søgt job i Maxi-zoo, der sagde han til mig at fordi jeg havde skrveet på min ansøgning at jeg havde et marsvin opdræt, og at jeg var glad for dyr, så ville han ikke ansætte mig ](*,)

øhm fedt argument :shock:
Umiddelbart er min første indskydelse om det er fordi de har tænkt sig at behandle dyrene så grimt, at du vil blive et problem når du er glad for dyr :?
Billede Billede Billede Billede Billede
Save the earth - it's the only planet with chocolate!
Brugeravatar
Lina
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Vestegnen

Indlægaf Anonymous skrevet ons 16. aug 2006 12:14

jamen jeg ved da heller ikke hvad det er for noget fis.. jeg vendte også bare ryggen til, tog min ansøgning og sagde at det var hans tab..

Ville godt være med til at starte en dyrehandel.. har lige nøjagtig 10,25 i pungen, hvis nu vi er flere så skal det nok blive til noget HEHE
Anonymous

Indlægaf cujo skrevet ons 16. aug 2006 12:40

Minemarsvin.....jamen jeg med :D ..har dog lidt mere i pungen end 10,25...så når vi da et stk vej..

Hi hi nå det var vist lige et sidespor :wink:
cujo

Næste

Tilbage til Præsentation og billeder af unger