Kiddies baby

Her kan du fortælle om unger og vise billeder af dem.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Kiddies baby

Indlæg af Mysteries »

Igen kun 1 unge i kuldet - lidt ærgerligt, når man sådan går og glæder sig til alpacaer og peruanere. Jeg har ikke fået skrevet, men hun blev faktisk født 1.10., så hun er klar til at flytte hjemmefra og har fundet en ejer for længst (sammen med en af Ullas hanner, som skal kastreres :) ). En fin lille sort/creme peruaner med mange fejlhvirvler - bliver solgt som kæledyr. Hun er nødt til at hedde Pixie efter min gamle Pixie som var nærmest helt magen til.

Billede

Billede
Christina

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Kiddies baby

Indlæg af Ulla »

Mysteries skrev:Igen kun 1 unge i kuldet - lidt ærgerligt, når man sådan går og glæder sig til alpacaer og peruanere. Jeg har ikke fået skrevet, men hun blev faktisk født 1.10., så hun er klar til at flytte hjemmefra og har fundet en ejer for længst (sammen med en af Ullas hanner, som skal kastreres :) ). En fin lille sort/creme peruaner med mange fejlhvirvler - bliver solgt som kæledyr. Hun er nødt til at hedde Pixie efter min gamle Pixie som var nærmest helt magen til.

Billede

Billede
Ja, Elverfolkets Tyde har jo nok allerede fået fjernet sin manddom, og jeg håber at de to mutte kommer til at gå godt i spænd. :D

putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

Re: Kiddies baby

Indlæg af putte »

Hvor er hun bare skøn :D en rigtig lille nuser.

Men hvad mener du med når du siger at hun har mange fejlhvivler? Jeg syntes jo at hun ser super dejlig ud.
Men det har måske noget at gøre med hensyn til udstilling, at så må de ikke have for mange hvivler eller?

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Kiddies baby

Indlæg af Mysteries »

Det er fordi at hun genetisk er en peruaner (efter en peruaner mor og alpaca far, begge racer har lang pels med to hvirvler på numsen (ikke flere), og peruaneren er glat hvor alpacaen er krøllet). Men hun har ekstra hvirvler på siderne og på ryggen, og lever dermed ikke op til standarden for en peruaner, som kun må have de to på numsen. Det er noget rod at avle videre med, hvis man vil lave racedyr, derfor kategoriserer jeg hende som "kæledyr", dvs. ikke racedyr. Bortset fra det er hun super fin og lækker, og vil være fin til udstilling i kæledyrsklasserne, hvor man er ligeglad med hvor mange eller få hvirvler et marsvin har. Det er lige før jo mere tosset jo bedre :D
Christina

putte
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 45
Tilmeldt: tors 23. jul 2015 23:52

Re: Kiddies baby

Indlæg af putte »

Mysteries skrev:Det er fordi at hun genetisk er en peruaner (efter en peruaner mor og alpaca far, begge racer har lang pels med to hvirvler på numsen (ikke flere), og peruaneren er glat hvor alpacaen er krøllet). Men hun har ekstra hvirvler på siderne og på ryggen, og lever dermed ikke op til standarden for en peruaner, som kun må have de to på numsen. Det er noget rod at avle videre med, hvis man vil lave racedyr, derfor kategoriserer jeg hende som "kæledyr", dvs. ikke racedyr. Bortset fra det er hun super fin og lækker, og vil være fin til udstilling i kæledyrsklasserne, hvor man er ligeglad med hvor mange eller få hvirvler et marsvin har. Det er lige før jo mere tosset jo bedre :D

Okay så er jeg med nu :D man lære noget hele tiden så mange tak for forklaringen.
Jeg kunne jo heller ikke forstå at den skønne lille pus skulle have nogle fejl men jeg forstår så nu hvad du mente med det.
Jeg har meget svært ved at stå for marsvin med hvivler, syntes simpelthen at de er så chamerende og især din lille pige - hun er da bare ikke til at stå for :D

Besvar