Hjælp med hjælp på

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
FruMosen
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 4
Tilmeldt: lør 7. nov 2015 21:47

Hjælp med hjælp på

Indlæg af FruMosen »

Nå sidst jeg skrev gik overvejelsen på at anskaffe sig disse kære dyr.
nu er de anskaffet og har været ungernes bedste venner siden Januar.

Mit problem er trods burskifte 3 gange ugentlig at de lugter meget (de står i stuen) har forsøgt, træpiller, carefresh, og kattesand i bunden uden held og tissehjørene bakken er kun til pynt :-)

Hvad er jeres bundlag? har læst at man kan få en måtte at naturmatriale, vil det være bedre?

Et andet problem er at de er efter hinanden sådan lidt på skift - trods det store bur tænker jeg om jeg skal lade den ene få enebur ved siden af de 2 andre , eller er det synd?
Vi har 3 hanner gående sammen, og de kommer fra samme sted.

er der nogen der kan hjælpe?

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Hjælp med hjælp på

Indlæg af Ulla »

Jeg bruger spåner til mine, om sommeren bundskifter jeg en gang om ugen og tager tissehjørner en gang om ugen, om vinteren skifter jeg en gang om ugen. toilettet vil de sikkert ikke bruge da marsvin tisser og pøller alle steder.
Når de 3 hanner er efter hinanden på skift er det måske for at finde ud af hvem der bestemmer, men jeg har aldrig haft 3 hanner til at gå sammen, så der må en anden på banen, der har mere erfaring på det område.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Hjælp med hjælp på

Indlæg af Lina »

mit umiddelbare gæt er.... hanner leger gerne 'lugteleg'... dvs at de udskiller en duft for at vise hvor store, stærke, seje og sexede de er - desværre er det ikke en duft mennesker synes er lig med chanel nr 5 ;-)
Hvis lugten er der stort set lige efter burskifte... så er det her hunden ligger begravet, og ikke med tissepletter.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar