Negle klipning.

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
LiLocke
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 23
Tilmeldt: tirs 8. apr 2014 12:57

Negle klipning.

Indlæg af LiLocke »

Billede

Hvor henne med den skæve tå, er blod åren? Plejer at få klippet hos dyrlægen, men er ved at øve mig i at gøre det selv.
Vil ikke skade ham ::::

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Negle klipning.

Indlæg af Mysteries »

Prøv at holde poten op mod en lampe. Du burde kunne se blodåren igennem en lys negl. Så skal du blot sørge for at klippe ┬¢-1 mm udenfor blodåren. Forestil dig at der ligger en kappe omkring blodåren inde i neglen. Den kappe må du ikke klippe igennem, så du skal altså levne en lille bitte smule plads fra det røde i neglen. Klip langsomt så marsvinet kan nå at sige fra hvis det gør ondt og du så kan nå at flytte saksen lidt længere ud. Klip evt. i flere små bidder, end i ├®n stor, så du ikke kommer til at tage for meget hvis det går galt. Og brug helst en rigtig dyre-neglesaks med rundt skær, ikke en tre-i-ener, som maser neglen.
Christina

LiLocke
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 23
Tilmeldt: tirs 8. apr 2014 12:57

Re: Negle klipning.

Indlæg af LiLocke »

Mange tak for hjælpen :)
Jeg fik klippet dem alle sammen undtagen en negl hvor jeg simpelthen ikke kunne vurderer det, og marsvin var efterhånden blevet godt mobset. Han sagde kun fra med en af bag kløerne, selvom jeg slet ikke var nær åren, jeg kunne se den nemlig. Måske var han bare træt af at sidde på en mega nervøs og kampsvedende marsvine neglemorder :oops:
Prøver igen ved næste løbegårds tur [-o<

Besvar