Transport taske/bur

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Micha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 28. nov 2014 17:08

Transport taske/bur

Indlæg af Micha »

Hej,
Jeg skal ud og købe en eller anden form for transport hvor der skal kunne være 1 marsvin i og gerne med god plads (uden hun kan ryge alt for meget rundt). Det er en 6 timers tog tur derfor skal det helst være en slags taske jeg kan sidde med. Jeg har kigget på de her 2 muligheder da de er i en ok prisklasse og er til at håndtere samtidig med en kuffert.
1: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/lege ... kse/276546
2: http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/lege ... kse/261120
Jeg er lidt bekymret for at en hel side på den første er lavet af net... Cookie er kun 4 måneder og inde i en ret slem tygge fase (jeg vil helst ikke have et fritgående marsvin i lyntoget;) plus jeg skal først ned til toget og jeg vil jo ikke risikere hun bliver syg pga iskoldt træk.
Hvad er jeres erfaring?
Er 35x23 for småt når hun skal være i tasken så længe og er der for dårlig udluftning i taske nr 2?
Jeg er måske overbekymret, men har ikke haft marsvin før og jeg synes det er lidt en jungle at gennemskue hvilke ting der rent faktisk er gode for hende og hvilke der er lavet for at se nuttede ud :-k
(Det lyder som om taske nr. 2 er hardcase og det er måske bedre end bare at være stof? argghhh det er jo umuligt som nybegynder at finde ud af hvad der er bedst)
Hjælp!! [-o<

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Transport taske/bur

Indlæg af Lina »

altså jeg har det sådan at jeg ikke vil have nogen i stof... har en teori om at det bliver noget gnidder at gøre rent, og at hovedformålet med detm er at de ser smarte ud ;-)
Personligt ville jeg købe noget i plast, de 'giver' sig heller ikke, hvis man kommer til at skubbe til dem. Så er det ikke værre end at man f.ex. kan lægge en hyggepose af fleece derned, eller lige slynge noget omkring kassen på denne her årstid (håndklæde, halstørklæde, fleecestykke eller lignende).
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Micha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 28. nov 2014 17:08

Re: Transport taske/bur

Indlæg af Micha »

Okay så prøver jeg at kigge efter en i plast :mozilla_smile:
Det er en ret god pointe at rengøringen helt sikkert bliver et problem når den er lavet af stof, Cookies blære har ikke forstået hun er et lille marsvin... er ret sikker på et så lille dyr ikke burde kunne tisse så meget :shock:
Tusind tak for hjælpen! :)

LBendix
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 22
Tilmeldt: man 18. mar 2013 08:48

Re: Transport taske/bur

Indlæg af LBendix »

Jeg er selv en del med toget, dog "kun" ture på 1┬¢-2timer, men stadig:)
Jeg har noget ala den her;
http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/lege ... kse/306574
Jeg har så sådan en stor firkantet pose/taske fra imerco, som jeg "forer" med et fleecetæppe. Så kommer transportboksen derned. I bunden af boksen har jeg en stofseng. Derudover har hvert marsvin sin egen hyggepose, som de elsker at gemme sig i på turene. Jeg har to marsvin, og synes egentlig størrelsen er meget fin. Man kan også vælge at bruge spåner+hø i kassen, men det andet er så dejlig nemt, og kan de ikke holde på vandet, så er det bare at smide det i vaskemaskinen;)
Det fungerer ret godt for mig, og er toget proppet, kan man sagtens sidde med tasken på skødet;)

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Transport taske/bur

Indlæg af Mysteries »

Du kan få masser af glimrende transportbokse i plast, hvor der åbnes i låget i stedet for på siden, så marsvinet ikke skal stresses af den store åbne låge i en kattetransportkasse f.eks. Men ellers er en lille kattetransportboks størrelsesmæssigt fint til en længere tur. Husk både avis og grove spåner i bunden til at suge urin. Hvis hun er meget sky og panikker og vil søge under spånerne, så er en tyk avis og en god stor tot hø mere sikkert for hendes øjne, end spåner (som kan komme i øjnene, hvis hun prøver at gemme sig rigtig meget).
Christina

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Transport taske/bur

Indlæg af Lina »

eller som sagt en hyggepose, som kan købes eller laves selv.

Jeg har f.ex. ikke mulighed for at selv køre bil, og har nogen gange stået og skulle til dyrlægen med bussen om vinteren, og der er jo unægteligt lidt længere tid for marsvin og kasse at blive udsat for vind og vejr.
Til sådanne korte ture har jeg smidt et håndklæde i bunden, og så en solid hyggepose - meget gerne en af de store fra LUX-shoppen, hvor der er bævernylon yderst - og så til sidst smidt et håndklæde eller lignende omkring kassen til at tage vinden.Det har fungeret upåklageligt, og ingen har haft kolde fusser, selvom vi har stået ude i frostvejr og ventet på en bus i 10 minutter eller mere.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Micha
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 11
Tilmeldt: fre 28. nov 2014 17:08

Re: Transport taske/bur

Indlæg af Micha »

Jeg kom lige til at se jeg ikke havde fået sagt tak for jeres gode råd så det vil jeg da lige gøre! Tusind tak!! Jeg fik købt sådan en hard case der var helt lukket i siderne og den var perfekt. Der var slet ingen panik, hun lå bare og slappede af hele turen så det var godt :)

Besvar