At tage marsvin med

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Mysse
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 30. sep 2014 12:45

At tage marsvin med

Indlæg af Mysse »

Hej alle sammen.

Jeg er i et lang-distance-forhold (sydjylland - vestsjælland), så da jeg anskaffede mig to marsvine-drenge for en små 3-4 uger siden var det med løfte om, at andre gerne ville passe dyrene når jeg var afsted og besøge kæresten. Det løfte er vedkommende så ikke villig til at overholde alligevel. Det er blevet efterårsferie, og vi vil gerne ses, kæresten og jeg. Jeg overvejer derfor, om man kan tage dyrene med? Jeg er nemlig ikke sikker på, at det er for smart, at lade dem være alene hjemme (det er tirsdag morgen til torsdag aften), da de er i vokse-alderen og har en aldeles veludviklet appetit, og jeg ikke vil risikere, at de sulter eller der sker dem noget. En enkel overnatning ville jeg ikke tænke meget over.

Hvis jeg får kæresten til at bygge et fint muttehjem (i de rette mål), og jeg sørger for at tage deres fleecebund mm. med og "ting de kender lugten af" - kan man så rejse med dyr på den måde? Jeg tænker, at flere af jer tager på udstillinger mm. indimellem, og det er vel ikke SÅ forskelligt fra det? Så længe drengene har hinanden, så går det vel også nogenlunde? Jeg håber selvfølgelig at finde nogen, som vil overtage tjansen som mutte-passer, men ville lige høre jeres meninger om det, hvis der ikke er andre muligheder.

På forhånd tak.

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: At tage marsvin med

Indlæg af Lina »

Det burde du sagtens kunne.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: At tage marsvin med

Indlæg af Mysteries »

Jeg synes ikke der er noget galt i at de har et bur begge steder. Mange af vores marsvin flytter bur når de skal i avl eller gå med andre makkere. Måske kan det ligefrem give lidt variation i deres liv. Mine elsker når der laves om i buret eller hvis de får et andet bur :)
Christina

Besvar