Mine to marsvin'er på græs?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
msd89
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 20:04

Mine to marsvin'er på græs?

Indlæg af msd89 »

Jeg bor på første sal i en lejlighed hvor der er fælles have med dem i stueetagen (JUBII... Så tænkte jeg jo straks på hvor fedt det bliver at få drengene ud på græsset til sommer!)

Sagen er den, at vi har egen terrasse og en god, fælles græsplæne (dog med en del mos - betyder det noget for marsvinene?)

Jeg har observeret, at underboen har sprøjtet græsplænen med noget jeg endnu ikke ved hvad er.. Vi er næsten lige flyttet ind og taler ikke rigtig med naboerne endnu - men jeg skal nok finde ud af hvad det er :o Jeg tænker på at bede dem undlade at sprøjte et bestemt hjørne på plænen, hvor jeg gerne vil have mine dyr ud i løbegård til sommer. Vil det gøre noget, hvis de nu stopper med at sprøjte d├®r, men der ├®r blevet sprøjtet før?? Altså "sidder" det i jorden eller er det sikkert at få dyrene ud når vejret tillader det?


En helt tredje ting.. Var en tur på den lokale trælast i dag og spottede nogle træplader til højbede. HVIS det ikke er muligt at få marsvinene på græs, kan man så ikke bygge et højbed og så nyt græs deri og bruge den som sommerløbegård? 8) Jeg synes selv det lyder smaaaart hvis man bygger det rigtigt..


Åh, jeg håber sådan det kan lade sig gøre at få dem ud, for de er kun 1 år gamle og jeg vil så gerne give dem den glæde at græsse rundt [-o<
Mine drenge:
12/4 2012 <3
17/6 2012 <3

msd89
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 17
Tilmeldt: tors 3. maj 2012 20:04

Re: Mine to marsvin'er på græs?

Indlæg af msd89 »

Nu ved jeg hvad plænen sprøjtes med: TOXAN plænerens - hvor giftigt er det for dyrene? Har aftalt at de undlader at sprøjte plænen i et lille hjørne, så vi forhåbentlig kan få dyrene ud :-)
Mine drenge:
12/4 2012 <3
17/6 2012 <3

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Mine to marsvin'er på græs?

Indlæg af Lina »

ååh fisk.. monstro der kunne være nogen herinde med kemi-viden?
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Besvar