Marsvin på weekend

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
SigneKK
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 76
Tilmeldt: tirs 18. sep 2012 12:03
Geografisk sted: Odense C

Marsvin på weekend

Indlæg af SigneKK »

Hej alle sammen! :)

Hvordan har marsvin det med at komme med på weekend? Mig og min kæreste skal nemlig passe hans forældres hus i et par dage, og tænkte derfor at tage de små muttere med. Men bliver de bare forvirrede og kede af at køre i bil og komme hen i en anden atmosfære, eller kan man sagtens det?

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: Marsvin på weekend

Indlæg af Lina »

det kan du sagtens - mange af os rejser jo jævnligt med marsvin fordi vi udstiller, så at du tager dem med på en fredelig weekend skulle ikke være noget problem.
Det kan så godt være at de virker lidt mere trætte når I så kommer hjem, fordi der har været flere indtryk og sådden.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

mise
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 75
Tilmeldt: ons 29. aug 2012 18:01

Re: Marsvin på weekend

Indlæg af mise »

Vores to drenge har det godt med at være med ude at køre, de snakker og er helt trygge.

Brugeravatar
Mabitha
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 309
Tilmeldt: tors 1. apr 2010 21:18
Geografisk sted: København NV

Re: Marsvin på weekend

Indlæg af Mabitha »

Jeg og manden har flere gange rejst med to hanmarsvin i transportkasse med tog til Jylland, hvor de overnattede i et meget midlertidigt "bur", og de tog det hele i stiv arm. Vi har dog erfaring for, at der kommer færre konflikter i transportkassen, hvis vi lige sidder og nusser med ├®n hver et par min., inden de kommer ned i kassen - så er de ligesom roligere og mere trygge/tilfredse med arrangementet. Men hvis I kan have dem i deres bur under bilturen, burde der slet ikke være nogen problemer overhovedet - bare de har noget at gemme sig i... :)

Det vigtigste for mine marsvin virker altid til at være, at mennesket omkring dem (dvs. først og fremmest mig, derefter min mand) er kendt og tryg, så har stedet osv., hvor de så pt. befinder sig, ikke den store betydning.
Mvh Maja, Arkimedes, Ella og Sorte :D

Besvar