For tykke

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

For tykke

Indlæg af Ulla »

Har 3 marsvin søer som jeg syntes er blevet for tykke, de vejer fra 1200 til 1380 gram, og den ene er ved at have svært ved at holde sin pels bagtil. Fejlen er tildels min ejen skyld #-o da de går sammen med en hun som havde svært med at tage på efter det sidste hold unger, så jeg købte noget foder som kunne fede hende lidt op, og det er lykkedes, men de andre har så fået lidt for meget på sidebenene. Er der nogen der har et godt råd til mig så jeg kan få pillet de overflødige gram af tøsserne. :(

Annetten
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 2344
Tilmeldt: tors 4. aug 2005 19:11
Geografisk sted: Slagelse
Kontakt:

Re: For tykke

Indlæg af Annetten »

Hm, måske gå tilbage til ikke så fedende foder + meget mere motion.

Brugeravatar
Louise9460
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 234
Tilmeldt: fre 24. aug 2012 15:17

Re: For tykke

Indlæg af Louise9460 »

Jeg vil sige mere hø, grønt der ikke feder så meget, men har masser af C-vitamin (eksempelvis hvidkål og grønkål) og så skær lidt ned på foderpillerne. :)

Og har du mulighed for at tage dem ud og motionere dem, vil det helt sikkert også være godt. :)

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: For tykke

Indlæg af Ulla »

Louise9460 skrev:Jeg vil sige mere hø, grønt der ikke feder så meget, men har masser af C-vitamin (eksempelvis hvidkål og grønkål) og så skær lidt ned på foderpillerne. :)

Og har du mulighed for at tage dem ud og motionere dem, vil det helt sikkert også være godt. :)
At tage dem ud til motion bliver lidt svært, da jeg har en hvid shæfer der helt klart vil mene at det er mosegrise som hun skal spise, men jeg må prøve at lave nogle udfordringer i buret så de må arbejde mere for føden

Saturn
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 4555
Tilmeldt: fre 16. dec 2005 13:21
Geografisk sted: Tune/Roskilde
Kontakt:

Re: For tykke

Indlæg af Saturn »

Flade huse, hvor maden bliver lagt deroppe er en god ting :D
-
Billede
Lene og Frederik.
Teddyer, kæledyr og 1 ensfarvet sort
http://saturn.savstrup.dk

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: For tykke

Indlæg af Ulla »

De har fået en hylde lige pt, har bestilt nogen ekstra hylder, hvor det så er meningen at der skal laves en bro fra den ene hylde til den anden hylde med højde forskel hvor jeg så vil sætte foderet på den højste hylde.

Besvar