masvine lugter lidt :-)

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Pia Nielsen

masvine lugter lidt :-)

Indlæg af Pia Nielsen »

Hej
har lige et dumt spørgsmål...
Har I vasket jeres marsvin, og hvis så hvordan? :-) har noget pels pleje som jeg købte ved dyrelægen :-)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: masvine lugter lidt :-)

Indlæg af Lina »

ja, nogen kan være nogen svin og ligge i deres eget pis, så de lugter af død gnu.

Men... er det hanner? De kan nemlig godt finde på at udskille en 'duft af mand', og den tager en vask så altså ikke.
Ellers kan du købe shampooer nede i din lokale dyrehandler - det er nok det nemmeste. KW har et par stykker der er fine nok.. f.ex deres medicinshampoo. Du skal bare ikke lade dig forlede til at købe deres gnavershampoo - for af uransagelige årsager, så passer ph-værdien (eller noget) ikke med mange marsvin, og deres hud kan blive udtørret og irriteret.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

Pia Nielsen

Re: masvine lugter lidt :-)

Indlæg af Pia Nielsen »

Ja det er to hanner , men de lugter mere af tis så det er lidt ulækkert når de er hos mig :-)

Jeg fik en sampoo fra dyrlægn men problenet er bare at jeg ikke ved hvordan man vasker dem :-)

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: masvine lugter lidt :-)

Indlæg af Lina »

man tager noget vand, og noget sæbe... og så skyller man bagefter ;-)

Aj, du gør det lissom du føler for - igen er det forskelligt hvordan folk gør, for at vi selv føler at vi har kontrol over dyret. Hovedsagen er at vandet skal være tilpas temperatur - ikke for varmt eller koldt, at man ikke tyller vand ned i dyrets næse og ører, og at man skyller grundigt.
Bagefter ruller du ind i et håndklæde og lader det suge det meste af vandet... evt. kan du skifte håndklæde. På den måde kan du slippe helt for at skulle føntørre - men hvis du gør, så gælder det igen at man skal passe på ikke at brænde dyret, og så er der nogle dyr der flygter fra føntørreren.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

mise
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 75
Tilmeldt: ons 29. aug 2012 18:01

Re: masvine lugter lidt :-)

Indlæg af mise »

Plejer her med mine to hanner at bruge lidt lunkent vand i en balje og så vasker jeg dyrene der i, dog pas på med at få vand i øre og øjne. fik af en dyrlæge afvide at alm lunkent vand var ok, og det virker her. Tørre med håndklæde og føntørre.pøj pøj med grisse vasken :D

Pia Nielsen

Re: masvine lugter lidt :-)

Indlæg af Pia Nielsen »

Hehe mange tak for hjælpen! :-D

Besvar