Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Tinee

Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af Tinee »

Jeg har hele tiden været af den overbevisning af, at mit bur var stort nok til 2 marsvin. Når jeg har søgt på buret på nettet, har jeg altid fået frem, at buret var 101,5 cm langt og 50 cm bredt. Alligevel syntes jeg altid, at andre bure i samme størrelse virkede usandsynligt store, når jeg stod og så på dem i butikken, men det var jo nok bare fordi, at der ikke var noget i buret, at det så stort ud. Ting bliver jo altid mindre at se på, når der kommer "fyld" i...

Jeg har nu hele tiden syntes, at drengene ikke havde ret meget plads at bevæge sig på. Så jeg har hele tiden haft et ønske om at øge størrelsen på buret - og umiddelbart har jeg kigget på bure på 120 cm bredde.

Tidligere i dag fik min mand mig til at måle buret, og til min store overraskelse og chok opdagede jeg, at buret kun var 70 cm bredt og 35 cm dyb. Jeg blev taget fuldstændig med bukserne nede - jeg havde været så overbevist om, at det var stort nok, at jeg aldrig havde set nogen grund til at "måle efter".

Og så skulle det jo gå stærkt, for nu SKULLE de have et større bur, og det skulle være nu! Jeg gik igang med at søge lidt på nettet - både brugt og nyt, og jeg endte egentlig hos ZooPlus. Men et hurtig besøg hos MaxiZoo og jeg opdagede, at de havde et gnaverbur på tilbud i denne uge til 199,- Beslutningen blev hurtigt taget, og mig og knægten skyndte os afsted til den lokale butik. Og nu er vores svin blevet installeret i deres nye bur - og de nyder det! :)

Det gamle bur:
Billede

Det nye bur:
Billede

Jeg er nu lidt trist over ikke at kunne bruge det gamle bur længere, for jeg synes det har været rigtig rart med den måde at åbne buret på. Men samtidig kan jeg også se, at det nye bur giver drengene lidt mere ro fra ungerne, så i sidste ende er det måske det bedste for dem :)

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Godt at de fik et større bur :)
Billede

Brugeravatar
NannaJ
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 288
Tilmeldt: ons 24. mar 2010 18:29
Geografisk sted: Kolding

Re: Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af NannaJ »

Det nye bur ser rigtig godt ud! :)
.. Måske man selv skulle et smut i Maxi Zoo.

Ulla
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 526
Tilmeldt: søn 24. jun 2012 17:02
Geografisk sted: Islev, Rødovre

Re: Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af Ulla »

Tillykke med det nye bur =D>

Rikke Breiner Kazoos
Afhængig af mutterne :-)
Afhængig af mutterne :-)
Indlæg: 3780
Tilmeldt: søn 18. okt 2009 23:33

Re: Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af Rikke Breiner Kazoos »

Kan buret slås sammen? Jeg har nemlig også bemærket det gode tilbud :)
Billede

Brugeravatar
Mysteries
Har styr på mutterne :-)
Har styr på mutterne :-)
Indlæg: 677
Tilmeldt: man 18. jul 2011 21:53
Geografisk sted: Glostrup
Kontakt:

Re: Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af Mysteries »

Hvis det er samme model de altid har haft, så kan det slås sammen. Man kan også tage to bure og stille i forlængelse af hinanden, da enderne bare kan slås op og lægges ind over toppen.
Christina

Tinee

Re: Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af Tinee »

Rikke Breiner Kazoos skrev:Kan buret slås sammen? Jeg har nemlig også bemærket det gode tilbud :)
Mysteries skrev:Hvis det er samme model de altid har haft, så kan det slås sammen. Man kan også tage to bure og stille i forlængelse af hinanden, da enderne bare kan slås op og lægges ind over toppen.
Tak for det - vupti, så kom buret til at se således ud! Jeg vil nemlig gerne have, at man hurtigt lige kan stikke hånden ind og nusse med dem :) Det var det, jeg var så glad for ved det gamle bur...

Billede

Tak for det! :D

staruser
Helt ny med mutterne
Helt ny med mutterne
Indlæg: 21
Tilmeldt: tors 24. jan 2013 15:55

Re: Jeg var overbevist om, at buret var stort nok...

Indlæg af staruser »

Er der ikke risiko for at de hopper ud? :doubt:

Ellers en super fin ide, overvejer at gøre det samme med mit bur, men er som sagt vildt bange for at de hopper ud, for så knækker de jo nakken..

Besvar