dårlig biobase?

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
broenbo

dårlig biobase?

Indlæg af broenbo »

Jeg er fra Fyn, og skal derfor lede langt efter biobase til mit marsvinebur...
Indtil nu har jeg bestilt det på akvarieudstyr.dk, og har aldrig haft nogen problemer.
For nylig fandt jeg ud af, at et familiemedlem kunne tage det med hjem til mig fra agroland regelmæssigt.. på den måde sparer jeg 10kr pr. pakke + fragten.
Her den anden dag havde han så 2 pakker med hjem til mig, og i går skulle jeg skifte buret.
Da skulle komme biobasen i buret undrede jeg mig over, at det var meget sværere at skille fra hinanden end det plejer, samt det var helt gråt og mørkt i farven.
Efter jeg havde skiftet buret kradsede det i min hals lang tid efter, plus lugten fra buret irriterede mig.

I dag da jeg tog mit ene marsvin ud af buret lugtede han helt jordslået....

Jeg har kun brugt biobase i lidt under 1 år, så jeg er i tvivl om der er/hvad der er galt med det?

Håber der er nogen, der kan hjælpe!

Brugeravatar
Lina
Mutteforumjunkie :-)
Mutteforumjunkie :-)
Indlæg: 36225
Tilmeldt: søn 16. maj 2004 18:21
Geografisk sted: 3rd rock from the sun
Kontakt:

Re: dårlig biobase?

Indlæg af Lina »

jeg har ikke prøvet biobase, men brugte en overgang hamp (kan ikke huske hvad mærket hed).... men jeg tænker at princippet er noget nær det samme.

Med hampen, der var den store forskel på spåner og hamp, at hampen er 'levende'... altså lisså snart man tilførte fugt til hampen, så begynder den at arbejde... og i bund og grund at gå i råd. Hvis jeg f.ex. har en balle spåner med et lille hul i, hvor der trænger vand ind... ja så kan jeg bare smide de våde spåner ud, når jeg når til at bruge netop den balle. Med hampen kunne jeg risikere at hele ballen var gået til. Jeg husker flere diskussioner med forhandleren, fordi de godt kunne relatere til når man tydeligt kunne se en misfarvning som viste at ballen var gået til... men de kunne ikke relatere til at jeg - af erfaring - lærte hvilken nuance hampen skulle have, inden jeg overhovedet åbnede pakken, for at den var ok. Flere gange fik jeg nemlig nogen pakker, hvor hele pakken faktisk så fin ud, men var lige de der 1-3 nuancer mørkere i farven end normalt - og åbnede jeg dem, så stank de altså bare af død og ulykke.
Jeg endte med at gå bort fra det, fordi jeg blev træt af at få pakker hjem, som ikke var iorden, og så skulle diskutere med forhandleren hver gang.
Der findes kun 10 slags mennesker:
Dem, der forstår det binære talsystem. Og dem, der ikke forstår det.


I refuse to have a battle of wits with an unarmed person
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Billede Billede Billede
Sweet Leaf - Kugge.dk - Fotoguide For Dummies - Pixel's Side

broenbo

Re: dårlig biobase?

Indlæg af broenbo »

Jeg overvejer, at prøve at ringe over til butikken, og sige til dem, at de pakker de har solgt til min fætter er dårlige... Nu har de gået i det i en uge (de plejer at kunne gå i det i ca 1┬¢ uge), og jeg kan se det er helt klumpet sammen over det hele... med de pakker jeg plejer at have, er det kun i bunden de steder hvor de tisser, at det plejer at klumpe sammen..

Håber det er nok, at ringe til dem og sige, der er noget galt, når nu jeg bor på Fyn og ikke har nogen bil er det jo ikke sådan lige, at tage pakkerne med der over og brokke sig :?

Besvar