Nødpasning eller nød-udlån af marsvin

Spørgsmål og svar om pasning af marsvin.

Redaktør: Redaktører

Besvar
Brugeravatar
Mabitha
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 309
Tilmeldt: tors 1. apr 2010 21:18
Geografisk sted: København NV

Nødpasning eller nød-udlån af marsvin

Indlæg af Mabitha »

Hej alle!

Jeg ved godt, at jeg ikke længere er så aktiv herinde, men jeg har muligvis virkeligt brug for en marsvinejers hjælp!
Det her er meget svært at skrive!!! Jeg og min mand rejser på søndag for at besøge hans familie (i Guatemala) i en måned, og min søster skal så passe mine/vores to hanmarsvin, Miel og Arkimedes, imens. Nu er sagen imidlertid, at Miel måske skal aflives på fredag (i morgen, jeg tog han til dyrlæge i går) pga hans tænder, hvis ikke hans fortsatte problemer viser sig at være pga en ellers uopdaget infektion af en slags, som den antibiotika, han får lige nu, så kan hjælpe på (Et aller-sidste forsøg. Det er en længere historie, men han fik bl.a. slebet kindtænder som 6 mdr. gammel (hvorefter det gik godt) og fik bl.a. både taget røntgen og slebet kindtænder igen for 1┬¢ md. siden som 2-årig men er ikke kommet op på sin normalvægt igen - han har derimod faktisk tabt sig næsten 100g på de sidste 20 dage).
Hvis det bliver tilfældet, kan Arkimedes ikke bo hos min søster alligevel, da hun ingen marsvin har og også skal arbejde, passe sine hunde og hest osv., og han vil ganske enkelt blive ekstremt ensom, især da han er et meget socialt marsvin. Jeg vil derfor høre, om der ikke er en marsvineejer i København eller Nordsjælland, der evt. vil kunne passe ham og have ham stående ved siden af sine egne marsvin, så kan kan lugte, se og høre andre marsvin, mens vi er væk? Alternativt udlåne et eller to marsvin med eller uden bur (vi har et ekstra), som så kan passes hos min søster sammen med ham?
Hvis han kan blive passet et sted, skal jeg nok betale for det, og han får selvfølgelig sit alm. tørfoder (tima mega C, vitakraftkugler og mælkebøtterødder) med. Hø mv. vil heller ikke være noget problem, hvis det er.
Når vi kommer hjem, finder jeg naturligvis en lille burkammerat til ham, men han vil ikke klare 1 md. alene særligt godt.

Hvis der er nogen, der kan/vil hjælpe, vil det fjerne en stor sten fra mit hjerte! Du/I må meget gerne - udover at svare herinde - skrive eller ringe på 50 51 04 16 (hvis man ikke må skrive tlf.nr. herinde, vil I så ikke være søde kun at fjerne dette og ikke hele beskeden??)

På forhånd rigtigt mange tak!!!!
Mvh Maja, Arkimedes, Ella og Sorte :D

Brugeravatar
Mabitha
Godt igang med mutterne :-)
Godt igang med mutterne :-)
Indlæg: 309
Tilmeldt: tors 1. apr 2010 21:18
Geografisk sted: København NV

Re: Nødpasning eller nød-udlån af marsvin

Indlæg af Mabitha »

Hej igen!

Isa (de la creme) har været helt utroligt sød at tilbyde Arkimedes pasning hos hende, så det er på plads nu.

Rigtig rigtig mange tak!!!!
Mvh Maja, Arkimedes, Ella og Sorte :D

Isa/De La Creme
Vild med mutterne :-)
Vild med mutterne :-)
Indlæg: 1461
Tilmeldt: fre 26. aug 2005 15:41
Geografisk sted: KBH

Re: Nødpasning eller nød-udlån af marsvin

Indlæg af Isa/De La Creme »

No problemo :D
Marsvinene Ymtig, Rita, Springer, Marie, Sorte og Diva.

Luna

Re: Nødpasning eller nød-udlån af marsvin

Indlæg af Luna »

Ellers kunne han være her.

Besvar